اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه قصرشیرین اعلام کرد

رشد 7 برابری زکات جمع‌آوری شده در قصرشیرین

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه قصرشیرین گفت: زکات جمع‌آوری شده در شهرستان قصرشیرین نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافته است و این خود باعث وفور نعمت خداوند شد.

رشد 7 برابری زکات جمع‌آوری شده در قصرشیرین

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: زکات یک فریضه بزرگ الهی و از واجبات فروع دین است.

ملکی با بیان این‌که واژه زکات در قرآن کریم در کنار نماز آمده است، ادامه داد: قرار گرفتن واژه نماز در کنار زکات، نشان‌دهنده این است که دادن زکات مانند خواندن نماز واجب است.

وی با اشاره به روایاتی از معصومین (ع) افزود: زکات در دیدگاه و روایات باعث فراوانی نعمت و رحمت پروردگار بر امت می‌شود چنانچه خداوند می‌فرماید «اگر زکات ندید بر شما باران نمی‌فرستیم مگر برای رفع تشنگی چهارپایان».

امام‌جمعه قصرشیرین با بیان اینکه باراش باران امسال قصرشیرین خیلی خوب بوده است، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در شهرستان قصرشیرین نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافته است و این خود باعث وفور نعمت خداوند شد.

وی از مردم خواست که همگی در احیای این فریضه‌الهی حرکت کنند و ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده صرف منفعت عمومی می‌شود به خود مردم برمی‌گردد یعنی موجبات وسایل آسایش و آرامش مردم را فراهم می‌کند چرا که در راستای پل‌سازی، جاده‌سازی، آبرسانی و سایر نیازهای مردم هزینه می‌شود. 

ملکی در بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نسبت به دادن زکات اموال خود گفت: باید روحانیان و مبلغان در مساجد شهری و روستایی از اهمیت زکات برای مردم بگویند و با نصب بنر، پارچه و دیوارنویسی روایاتی از اهل‌بیت (ع) درباره زکات بیان شود.

انتهای پیام/2700/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول