اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

8.3 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری شد/به کارگیری 1300 عامل افتخاری زکات

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از جمع‌آوری 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در سال‌جاری در این استان خبر داد.

8.3 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری شد/به کارگیری 1300 عامل افتخاری زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد سه‌شنبه شب در جمع کارکنان حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان با جمع‌آوری این میزان زکات برای چندین سال پیاپی جزو استان‌های برتر در سطح کشور است.

به گفته وی، یک میلیارد و 500 میلیون تومان از زکات جمع‌‌آوری شده، زکات فطریه و مابقی زکات مردمی بوده است.

وی ادامه داد: این میزان زکات از 46 هزار و 789 مودی زکات در 529 روستا، 18 شهر استان کردستان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: 31 میلیارد و 884 میلیون ریال از مبلغ فوق‌الذکر در راستای حل مشکلات نیازمندان توسط عاملان و معتمدان محلات هزینه شده و 3 میلیارد و 223 میلیون ریال آن نیز به منظور حل مشکلات محرومان در اختیار مدیران شاخه‌های شهرستانی کمیته امداد قرار گرفته است.

* به کارگیری 1290 عامل افتخاری زکات در کردستان

وی از به کارگیری یک‌هزار و 291 نفر عامل افتخاری زکات در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: به منظور تقویت و توسعه فرهنگ پرداخت زکات، این افراد که اکثر آنها روحانی هستند در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

‌موسی‌نژاد از استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های برتر در بحث پرداخت زکات نام برد و تصریح کرد: 6 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در سال گذشته در کردستان جمع‌آوری شد که‌ 5 میلیارد و 160 میلیون تومان آن زکات مردمی و یک میلیارد و 400 میلیون تومان هم زکات فطریه بود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، بیش از 720 پروژه عمرانی از محل وجوهات جمع‌آوری زکات در استان عملیاتی و اجرایی شد.

وی اذعان داشت: امسال نیز 202 طرح عمرانی از محل وجوهات زکات در این استان در حال اجراست که تاکنون اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 884 میلیون ریال در راستای اجرای این طرح‌‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در بحث معادل‌سازی زکات نیز با همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان استان، گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم.

به گفته وی، معادل‌سازی پروژه‌های عمرانی سال 90 در بودجه سال 91 تصویب شد و امیدواریم با پرداخت آن در کوتاه‌ترین زمان، زمینه اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تشکیل بانک اطلاعاتی مودیان زکات در این استان را ضروری دانست و افزود: مستندسازی در زمینه هزینه‌کرد زکات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌نژاد در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس ستاد زکات استان در راستای تحقق اهداف مدنظر در این حوزه، اظهار کرد: قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده و قطعاً هماهنگی و تعامل تمامی فعالان این عرصه به ویژه روحانیون به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه می‌تواند در هدفمندسازی هرچه بیشتر زکات و هزینه‌کرد آن نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/79002/ذ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول