اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اعلام کرد

جمع‌آوری 67 میلیارد ریال زکات در کردستان/ تحقق 124 درصدی تعهدات

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از جمع‌آوری 67 میلیارد و 88 میلیون ریال زکات از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد.

جمع‌آوری 67 میلیارد ریال زکات در کردستان/ تحقق 124 درصدی تعهدات

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: هدف‌گذاری امسال استان در زمینه جمع‌آوری زکات 5 میلیارد و 400 میلیون است که تاکنون 124 درصد آن تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه 6 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در سال گذشته در کردستان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: 5 میلیارد و 160 میلیون تومان از این میزان زکات مردمی و یک میلیارد و 400 میلیون تومان هم زکات فطریه بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، 50 درصد از زکات جمع‌آوری شده امسال در راستای حل مشکلات نیازمندان و 50 درصد دیگر نیز صرف اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

موسی‌نژاد دریافت تشویق معادل زکات به مبلغ 2 میلیارد تومان از محل پروژه‌های عمرانی استانداری را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: در زمینه معادل سازی زکات به منظور اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه سال 89 تحقق و معادل‌سازی زکات سال 90 نیز در حال انجام است.

وی در ادامه به اقدامات کلی این نهاد مقدس در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان از ابتدای سال‌جاری تا کنون اشاره کرد و گفت:‌ کمیته امداد امام خمینی بر اساس تعهدات نسبت به کار گروه اشتغال استان باید تا پایان سال‌جاری 3 هزار و 240 فرصت شغلی را در سطح استان ایجاد کند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه تعداد کل متقاضیان اشتغال از ابتدای سال‌جاری تا کنون 12 هزار و 650 مورد بوده است،‌ افزود:‌ تا کنون برای 10 هزار و 900 نفر از این تعداد پرونده تشکیل و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس تفاهمنامه‌های منعقد شده فی‌مابین اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی کردستان و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65  میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد امام خمینی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار به منظور ایجاد 600 فرصت شغلی اختصاص یافته است.

وی به ایجاد بیش از 9 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد این میزان اشتغال در سال گذشته اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان هزینه شده که 32 میلیارد آن از طریق تسهیلات بانکی و 10 میلیارد دیگر از منابع مالی امداد تأمین شده است.

موسی‌نژاد به حمایت این نهاد به 113 هزار نفر در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 9 درصد از جمعیت کل استان زیرپوشش خدمات این نهاد مقدس قرار دارند.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول