اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد

همایش تجلیل از عاملین زکات در چرام برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت کمیته امداد امام، همایش تجلیل از عاملین زکات با حضور 60 نفر از عاملین زکات در سالن اجتماعات کمیته امداد چرام برگزار شد.

همایش تجلیل از عاملین زکات در چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، همایش تجلیل از عاملین زکات شهرستان چرام عصر روز گذشته با حضور 60 نفر از عاملین زکات در سالن اجتماعات کمیته امداد این شهرستان برگزار شد.

علی حسن مظاهری، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان چرام با ارائه گزارشی از عملکرد زکات این شهرستان در سال گذشته و تشریح برنامه‌های جمع‌آوری زکات در سال جاری اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی ستاد احیای زکات شهرستان بتوانیم به رقم چشمگیری برای کمک به نیازمندان برسیم.

وی در ادامه از تعامل و همکاری ستاد احیای زکات شهرستان چرام، عاملین زکات و کشاورزان تقدیر و موفقیت کمیته امداد در احیای این فریضه مهم را از مساعدت آنان دانست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان چرام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 450 میلیون ریال زکات از مردم شهرستان چرام دریافت شده است، عنوان کرد: از این مبلغ مقداری در بازسازی و مرمت مساجد و حسینیه‌ها و مابقی آن در راه کمک به ایتام و نیازمندان هزینه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: زکات یکی از واجبات مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در دوران حکومت پیامبر گرامی اسلام ‏(ص) و امام الموحدین علی (ع) اکثر گرفتاری‌ها و کمبودها و نیازهای اقتصادی از طریق زکات تأمین می‏‌شد.

در ادامه حجت‌الاسلام جعفر طزری در این همایش بیان کرد: پرداخت زکات براساس آیات و روایات جزو واجبات مالی بوده که راه‌های مصرف آن نیز کمک به نیازمندان است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه به فرموده قرآن عدم پرداخت زکات از اوصاف مشرکین است که زکات نمی‌پردازند و آنان همان‌هایی هستند که به آخرت کافرند، گفت: پرداخت زکات باعث از بین رفتن فقر می‌شود و از جمع شدن ثروت در یک‌جا جلوگیری می‌کند و عدم پرداخت آن باعث پیدایش فقر در جامعه می‌شود.

طزری در ادامه با بیان اینکه مردم چرام در پرداخت زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرو هستند، تصریح کرد: امیدواریم این مردم با اعتقادات محکم دینی خود بیش از گذشته و در مرتبه‌ای عالی‌تر نسبت به ادای این فرضیه بزرگ دینی اقدام کنند.

گفتنی است در پایان این همایش با اهدای هدایایی، از عاملین زکات شهرستان چرام تجلیل شد.

انتهای پیام/82002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول