اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات کشور خبر داد

جمع‌آوری 93 میلیارد تومان زکات در کشور/ اجرای 4 هزار پروژه عمرانی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات کشور از جمع‌آوری 93 میلیارد تومان زکات در 9 ماهه امسال در سطح کشور خبر داد.

جمع‌آوری 93 میلیارد تومان زکات در کشور/ اجرای 4 هزار پروژه عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین نبی‌لو در جمع کارمندان حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در سنندج، اظهار کرد: پیش‌بینی ستاد در زمینه جمع‌‌آوری زکات 150 میلیارد تومان تا پایان است که با این روند امید تحقق آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال از محل جمع‌آوری زکات، اجرای 4 هزار و 49 پروژه عمرانی و خدماتی عملیاتی می‌شود که 2 هزار پروژه از تعداد مذکور مربوط به سنوات گذشته است که باید طی دو سال با تأمین اعتبار مورد نیاز از محل وجوهات زکات اجرا و به بهره‌برداری برسند.

به گفته وی، تاکنون بیش از 5 هزار و 820 پروژه مختلف از محل وجوه زکات در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نبی‌لو افزود:‌ پروژه‌های که از محل اعتبارات زکات جمع‌آوری شده در حال ساخت است از رشد فیزیکی مناسبی برخوردارند و تا پایان امسال از یک‌هزار و 700 پروژه آن در سطح کشور بهره‌برداری می‌شود.

وی بر تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: امکانات توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور مهیا است و در همین راستا ضمن بسیج تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای، بیش از 16 هزار طلبه نیز آموزش و توجیه شده‌اند و برای تبلیغ این فریضه الهی به روستاها اعزام می‌شوند.

نبی‌لو تقویت و توسعه بیش از پیش این فریضه الهی را بستر رفع فقر و محرومیت در جامعه خواند و تصریح کرد: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ در سال گذشته اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در سطح کشور هزینه شده است.

دبیر ستاد احیای زکات کشور در پایان افزایش اطلاع‌رسانی و ضرورت پرداخت زکات از سوی رسانه‌ها را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر زکات به معنای واقعی پرداخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه رفع و با آن مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/79002/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول