اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز دارای بیشترین آمار تلفات جانی استان در سال جاری خبر داد.

آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سبحان‌الله علیپور عصر امروز در مراسم همایش دهیاران با محوریت بهبود وضعیت علایم جاده‌ای و همکاری با راهوران محله در سالن فارابی این شهرستان، اظهار کرد: دهیاران نقش مهم و بزرگی در حوزه امنیتی جاده‌ها و حریم راه‌های روستایی دارند.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی مسافر و کالا، ترانزیت و ایمنی ناوگان‌های عمومی از مهم‌ترین وظایف اداره کل حمل و نقل است، تصریح کرد: انجام درست و شایسته این امور و وظایف با تعامل و همکاری جدی دهیاران در روستاها محقق می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به بحث تلفات عابران پیاده اذعان کرد: تلفات عابران پیاده در گیلان بیشتر در سنین کودکان و بزرگسالان و تلفات جانی راکبان موتورسیکلت‌ها بیشتر در سنین میان‌سالی اتفاق می‌افتد.

وی، تلفات جانی عابران پیاده در طول 30 ماه گذشته را بالغ بر 670 نفر عنوان کرد و ادامه داد: 35 درصد از مجموع این میزان تلفات را راکبان موتورسیکلت‌ها شکل می‌دهند که آموزش ترافیکی آنها امری ضروری است.

علیپور از آموزش ترافیکی 100 روستای حادثه‌خیز دارای بیشترین آمار تلفات جانی استان در سال جاری خبر داد و افزود: رانندگان و راکبان وسایل نقلیه در این روستاهای پر تردد و حادثه‌خیز به صورت آزمایشی مورد آموزش‌های ترافیکی قرار گرفتند.

به گفته وی، به راکبان موتورسیکلت‌های این روستاها در راستای اجرای میدانی طرح مذکور به صورت رایگان کلاه ایمنی اهدا شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان را نیز امری مهم برای حفظ جان دانش‌آموزان دانست و اذعان کرد: تاکنون بالغ بر 10 هزار دانش‌آموز در قالب 240 مدرسه حاشیه راه‌های استان آموزش‌های ترافیکی را آموخته‌اند.

وی با تصریح بر اینکه طرح آموزش‌های ترافیکی در مدارس حاشیه راه‌های گیلان تا پایان سال جاری ادامه دارد، یادآور شد: 40 مدرسه جدید استان نیز تا پایان امسال مشمول آموزش‌های ترافیکی می‌شوند.

علیپور با اشاره به تردد ادوات کشاورزی در جاده‌ها و راه‌های روستایی گیلان افزود: عبور و مرور ادوات کشاورزی به دلیل عدم رعایت موازین راهنمایی و رانندگی و نداشتن چراغ در شب موجب افزایش آمار تصادفات استان شده است.

وی نظارت بر ناوگان‌های عمومی حمل و نقل را اقدامی ضروری و مهم خواند و متذکر شد: ایمنی در هر شرایط موجب حفظ جان و مال انسان‌ها می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، راه و حریم جاده‌های روستایی را جزو اموال دولتی نامید و بیان کرد: دهیاران در روستاها توجه بیشتری نسبت به این اموال دولتی داشته باشند.

وی نصب هرگونه تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌های روستایی بدون هماهنگی با اداره‌های راه و شهرسازی را ممنوع اعلام کرد و اضافه کرد: اعتبارات صرف شده دهیاری‌ها باید دارای خروجی تاثیرگذاری باشد.

علیپور با اشاره به لازمه تعامل و همکاری دهیاران با ارگان‌های ایمنی حمل و نقل و جاده‌ای در روستاها خاطرنشان کرد: کاهش تلفات نیازمند همکاری و تعامل جدی تمام دستگاه‌های دولتی در سطوح روستایی و شهری است.

انتهای پیام/84003/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول