اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

از ابتدای مهر ماه امسال صورت گرفت

جذب 2500 بی‌سواد در سامانه آموزش و پرورش اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون 2 هزار و 530 نفر بی‌سواد به سامانه جذب آموزش و پرورش استان اصفهان افزوده شده است.

جذب 2500 بی‌سواد در سامانه آموزش و پرورش اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد براتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: نهضت سوادآموزی یک سال پس از انقلاب اسلامی فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های نهضت سواد‌آموزی در طول 33 سال گذشته جهادی بوده است و در ابتدای انقلاب نرخ شاخص بی‌سوادی کشور 47 درصد بوده است، ادامه داد: میزان با‌سوادی در آغاز فعالیت نهضت سواد‌آموزی در استان اصفهان 48 درصد بوده است.

معاون نهضت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به آخرین سرشماری کشور در سال گذشته این آمار تا 46/95 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: تغییرات اساسی محتوای کتاب‌های آموزشی و کاربردی‌تر شدن آموزش‌های نهضت سواد آموزی از مهم‌ترین تغییرات اساسی سیستم نهضت سواد آموزی کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه روش‌های استفاده از وسایل الکترونیکی در کلاس‌های آموزشی نهضت سوادآموزی یکی از جدیدترین روش‌های آموزشی در این بخش به شمار می‌رود، اضافه کرد: تمام مدارس استان اصفهان آمادگی خدمات‌رسانی به سواد‌آموزان نهضت سوادآموزی را در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی عملی دارند و در حال حاضر 75 درصد از فعالیت‌های نهضت سواد‌آموزی استان اصفهان به سازمان‌های مردم نهاد واگذار شده است.

براتی با اشاره به اینکه استان اصفهان در خصوص واگذاری فعالیت‌های نهضت سواد آموزی به مردم پیشتاز است، تاکید کرد: سازمان نهضت سواد آموزی کشور برای با سواد کردن هر فرد بی‌سواد 430 هزار تومان سرانه در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه 10 درصد از این سرانه برای برگزاری آزمون و صدور مدرک تحصیلی توسط آموزش و پرورش برداشت می‌شود و مبلغ 387 هزار تومان نیز به سازمان‌های مردم نهاد پرداخته می‌شود، افزود: والدین بیش از یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در کشور بی‌سواد هستند.

معاون نهضت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دبیرستانی می‌توانند در صورت تمایل نسبت به با سواد کردن والدین بی‌سواد خود اقدام کنند و به ازای این کار مبلغ 387 هزار تومان را از نهضت سواد‌آموزی استان دریافت کنند، گفت: در حال حاضر جامعه مورد هدف نهضت سواد‌آموزی، بی‌سوادان 10 تا 49 ساله است.

وی با بیان اینکه 4.6 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال استان اصفهان بی‌سواد هستند و این افراد باید تا پایان برنامه پنجم توسعه باسواد شوند، اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور از نظر تأمین اعتبار برای آموزش بی‌سوادان هیچ مشکلی ندارد.

براتی با اشاره به اینکه عدم تمایل بی‌سوادان به یادگیری، عدم وجود قوانین الزام‌آور و هم چنین ارایه خدمات برابر به افراد با سواد و بی‌سواد در جامعه بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی نهضت سواد آموزی در کشور و به ویژه استان است، افزود: امسال ارائه آموزش‌های ضمن خدمت برای مدیران بیش از چهار هزار مدرسه در استان اصفهان در راستای آموزش بی‌سوادان در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با بیان اینکه  توانمند‌سازی معلمان آموزش و پرورش نیز برای آموزش به بی‌سوادان در استان اصفهان دنبال شده است، تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون بیش از دو هزار و 530 نفر بی‌سواد به سامانه جذب آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه شده است.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: سامانه جذب بی‌سوادان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تا بهمن ماه امسال فعال است و در نظر گرفتن امتیازات خاص برای بی‌سوادان جذب شده به نهضت سوادآموزی از جمله راهکارهای جذب بی‌سوادان به سامانه آموزشی استان شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول