اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 و 12 بهمن سال جاری

جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن از برگزاری این جشنواره در روزهای 11 و 12 بهمن سال جاری در قم خبر داد.

جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

محسن قربانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن اظهار کرد: شناسایی و معرفی شیوه‌های نوین آموزشی و نقد و بررسی آنها و بهره‌برداری از تجارب آموزشی صاحبان شیوه‌های موفق و اثربخش آموزشی از جمله اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره آسیب‌شناسی در مورد شیوه‌های موجود آموزش قرآن با عنایت به لزوم بازنگری جدی در خصوص نظام آموزش قرآن در کشور را در دستور کار خود قرار داده و ایجاد زمینه آشنایی و تبادل نظر میان کارشناسان و مربیان قرآنی در خصوص دستیابی به بهترین و مؤثرترین شیوه آموزشی را پیگیری می‌کند.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن عنوان داشت: این جشنواره ویژه مبتکران شیوه‌های نوین آموزشی بوده و شامل دو محور «سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خصوص آموزش قرآن کریم» و «اصول و مبانی علمی آموزش قرآن کریم بر اساس مبانی تکنولوژی آموزشی» است.

وی با اشاره به موضوعات بخش سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در‌ خصوص آموزش قرآن کریم گفت: الگوهای راهبردی تعلیم و تعلم قرآن کریم در سیره معصومان(ع)، نظام آموزشی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خصوص آموزش قرآن به کودکان، ویژگی‌های مطلوب مربیان قرآنی از نظر آیات و روایات، میزان آشنایی مطلوب عموم مسلمانان با قرآن و... از جمله موضوعات این بخش است.

قربانیان میزان دخالت حاکمیت در مسئله تعلیم قرآن از منظر آیات و روایات، سن مطلوب آغاز تعلیم قرآن به کودکان از نظر روایات و الزام در تعلیم قرآن از نظر روایات و اصول و مبانی علمی آموزش قرآن کریم بر اساس مبانی تکنولوژی آموزشی را از دیگر موضوعات این جشنواره ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دومین محور فراخوان مقاله این جشنواره شامل موضوعاتی مانند چالش‌ها و چشم‌اندازهای مطلوب آموزش قرآن در نظام رسمی و غیر رسمی کشور، اصول و مبانی علمی آموزش قرآن کریم بر اساس روش‌های نوین فناوری آموزشی(تکنولوژی آموزشی) و نقش و اهمیت تعلیم و تربیت قرآنی در شکل‌گیری صحیح شخصیت افراد به‌ ویژه کودکان و نوجوانان است.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن دامنه و گستره آموزش‌های قرآنی و الگوهای توسعه آن در نظام جمهوری اسلامی ایران، ویژگی‌های نظام آموزشی مطلوب قرآنی با عنایت به اقتضائات و نیازهای دوران کنونی و راهکارهای ارتقای اثربخشی آموزش‌های قرآنی به کودکان و منابع و متون آموزشی مورد نیاز در فرآیند آموزش قرآن کریم را از دیگر موضوعات این بخش برشمرد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا 25 دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن از طریق پست به آدرس قم، خیابان صفاییه، کوچه 33، پلاک شش، کد پستی 3713711111 یا از طریق تلفکس 7839474ـ0251 ارسال کنند.

قربانیان خاطرنشان کرد: جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن 11 و 12 بهمن 91 در قم برگزار می‌شود و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.Quranfestival.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول