اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه کتابخانه‌سازی

دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل با هدف توسعه و رونق‌بخشی به امر کتاب و کتابخوانی و توسعه فضاهای فیزیکی در این باب به بهره‌برداری رسید.

دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و به همت کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: جزو اولین استان‌های کشور هستیم که موفق شدیم انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را راه‌اندازی کنیم که در این زمینه انتظار می‌رود با همراهی خیرین و افراد نیکوکار بتوانیم بهتر و شایسته‌تر در مسیر توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها گام برداریم.

صادق فرهمند امین ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 13 باب کتابخانه در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها در حال احداث است که انتظار می‌رود با مشارکت خیرین این روند توسعه یافته و با قوت و قدرت ادامه یابد.

وی هدف از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را کمک مؤثر به تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست به تمام مطالبات و خواسته‌های مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی پاسخ مثبت دهد، در حالی که ما می‌توانیم از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به طور شایسته و مطلوب استفاده کرده و بستری را فراهم آوریم تا این فرهنگ غنی، توسعه‌ای روزافزون پیدا کند.

امین در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه بیش از دو هزار و 700 نفر به عضویت شبکه حرفه‌ای کتابخوانان درآمدند، بیان داشت: به سرعت گرایش جوانان، نوجوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان برای استفاده از این سامانه در حال توسعه و گسترش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: روزانه بیش از دو هزار نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه می‌کنند و از فضای کتابخانه‌ای بهره می‌برند.

وی با اعلام اینکه فضای کتابخانه‌ای استان از ظرفیت مطلوبی برای حضور علاقمندان برخوردار است، یادآور شد: ما به آینده توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خوش‌بین هستیم و امیدواریم با همراهی خیرین و نیکوکاران بتوانیم در این زمینه به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.

امین به ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی استان و احداث 50 باب کتابخانه در روستاهای محروم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای فیزیکی و تجهیزات کتابخانه مرکزی و عمومی استان پاسخگوی نیاز مخاطبان است، اما همچنان به توسعه آن نیازمند هستیم.

در ادامه این جلسه، رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان نیز با اشاره به اینکه در کتابخانه‌سازی خیرین می‌توانیم با تکیه بر تجربه موفق مدرسه‌سازی شایسته عمل کنیم، افزود: انجمن‌های خیرین، زمینه‌ای برای به جا گذاشتن آثاری ماندگار و فرهنگ‌ساز برای بانیان آن هستند.

اصغر تقی‌زاده‌شکیبا راه‌اندازی دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را مقدمه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت موجود مشارکت خیرین در امر کتابخانه‌سازی اعلام کرد.

وی تصریح کرد:‌ کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان آگاهی‌بخشی و روشنی اذهان و رشد و تعالی افکار جامعه محسوب می‌شود.

* راه‌اندازی گنجینه اسناد مفاخر و مشاهیر مشگین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین همزمان با هفته ثبت احوال، گنجینه اسناد مفاخر و مشاهیر مشگین راه‌اندازی شد.

در این گنجینه آثار ارزشمند از مرحوم آیت‌الله مشگینی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، سردار شهید محمود بنی‌هاشم و پروفسور سلطان‌علی محبوب جمع‌آوری شده و همچنان این جمع‌آوری اسناد از مشاهیر شهرستان ادامه دارد.

در این گنجینه سعی شده است برای استفاده نسل آینده، شایسته‌ترین امکانات و معرفی‌ها از مفاخر صورت بگیرد که در این حوزه باید بیش از هر زمان دیگر همت و تلاش جمعی و همگانی در احیا و پاسداشت مفاخر استان صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ذ10 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول