اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال

10 درصد کتابخانه‌های عمومی خوزستان نوسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از نوسازی 10درصد زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

10 درصد کتابخانه‌های عمومی خوزستان نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لفته منصوری ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: در شش ماهه امسال 8 هزار و 18 متر مربع از کل فضاهای کتابخانه‌ای استان که حدود 80 هزار و 419 متر مربع است، تعمیر و بهسازی شد.

وی افزود: تا یک ماه آینده با اضافه شدن 13هزار و 652 متر مربع فضای کتابخانه‌ای به استان، سرانه زیربنا از 1.75 متر مربع به دو مترمربع افزایش می‌یابد.

منصوری نیاز زیربنایی استان را 23هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای عنوان کرد که در صورت محقق شدن این زیربنا سرانه برای هر 100 نفر 2.26 متر مربع می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: سهمیه استخدام 85 نفر نیرو به کتابخانه‌های عمومی خوزستان اختصاص یافته است.

منصوری همچنین از خرید کتب دیجیتال ناشران و نویسندگان خوزستانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و گفت: اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد تا تمامی فایل‌های دیجیتالی کتاب‌های نویسندگان را با قیمت صفحه‌ای 10 هزار ریال برای کتابخانه دیجیتال خریداری کند و یا در صورت تمایل ناشر اجازه چاپ و انتشار اثر را خریداری نماید.

وی اظهار داشت: از اهداف مهم خرید کتاب دیجیتال، سرعت بخشیدن به چرخه نشر کتاب، تسهیل دسترسی مخاطب به محتوای کتاب با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارائه نسخه کتاب، تبلیغ و فرهنگ سازی برای سوق دادن ناشران به سوی ارائه نسخه دیجیتال آثار منتشره است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه دیجیتال سامانه‌ای تحت وب است که کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود از نسخه‌های دیجیتال کتب موجود در سامانه به صورت آزاد یا محدود استفاده می‌کنند. ‌

منصوری ادامه داد: پرداخت هزینه توافقی بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ناشر صورت می‌گیرد که باید لیست تایید شده کتاب به اداره کل تهیه و سفارش منابع نهاد کشور به منظور طی مراحل خرید ارجاع داده شود.

انتهای پیام/72007/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول