اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین‌زهرا تأکید کرد

تبیین فضائل اهل‌بیت توسط روحانیون

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا بر ضرورت تبیین فضائل اهل‌بیت توسط روحانیون تأکید کرد.

تبیین فضائل اهل‌بیت توسط روحانیون

حجت‌الاسلام مهدی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تبریک میلاد امام کاظم (ع) اظهار داشت: وجود نازنین و پرخیر و برکت امام کاظم (ع) مطابق با هفتم ماه صفر در منطقه ابوا در مدینه چشم به جهان گشود و مدت عمر ایشان نیز از 55 سال بیشتر نبوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا افزود: امام کاظم (ع) 20 سال از عمر مبارک خویش را در زمان پدر بزرگوارشان حضرت امام صادق (ع) تجربه کردند و در مجموع بنابر روایات و تواریخ معتبر مدت امام آن بزرگوار نیز 35 سال بوده است.

این مسئول عنوان کرد: امام کاظم (ع) دارای القاب کنیه‌های مختلفی بودند که از آن جمله می‌توان به ابوالحسن، ابوابراهیم و کاظم که در میان مردم لقب باب‌الحوائج از ایشان به یادگار مانده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: مادر پاکدامن و با تقوای امام کاظم (ع) نیز همواره مادری مهربان و دلسوز بودند که در تاریخ از ایشان به نیکی فراوان یاد شده و مادران امروز لازم است که از این بانوی ادب و کمال الگو گرفته و رفتار کنند.

عباسی با بیان اینکه فضائل و کرامات اخلاقی امام کاظم (ع) بسیار گسترده و فراوان است، تصریح کرد: امام موسی (ع) در روایات اسلامی آمده که هزار بنده را در طول زندگانی خویش خریده و با دستان خویش مجددا آن بندگان را برای جلب و خشنودی الهی آزاد کردند.

وی متذکر شد: امروز شیعیان جهان باید با الگوگیری از وجود نازنین و پرخیر و برکت آنان امام به عنوان اسطوره صبر و مقاومت برابر فشار‌ها و مشکلات در مسیر سربلندی و عزت اسلامی گام برداشته و تلاش کنند و در این راه توجه به زندانیان و تلاش برای کمک به کسانی که به خاطر مسائل مادی در زندان‌ها گرفتار هستند از جمله کار‌هایی است که روز‌به‌روز سبب پیوند با اهل‌بیت و به‌ ویژه امام کاظم (ع) می‌شود.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول