اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

رسالت روحانیون و نخبگان شناخت واقعیات جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور رسالت روحانیون و نخبگان را شناخت واقعیات جامعه و اطلاع از جزئیات و زوایای مختلف این واقعیت‌ها برشمرد.

رسالت روحانیون و نخبگان شناخت واقعیات جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست مشترک روحانیون و نخبگان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: شناخت روحانیون و نخبگان از واقعیت‌های جامعه منجر به خوب تصمیم گرفتن و خوب اقدام کردن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی می‌شود.

وی افزود: باید نیاز مردم را به صورت مستقیم درک کرد تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای اداره امور و برطرف کردن مشکلات مردم بگیریم و نخبگان و روحانیون می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت ایمان خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح را باید کنار هم قرار داد زیرا زمانی‌که ایمان افزایش یابد عمل درست و بر اساس فکر نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عمل صالح را نشان‌دهنده صدق ایمان دانست و بیان کرد: عمل باید از نیت خالص سرچشمه بگیرد تا طبق معیارها و دستورات الهی باشد.

پورمحمدی اضافه کرد: نباید اجازه داد انسان‌ها در محیط مادی گرفتار شوند و باید راه درست را به آنها آموخت تا از فطرت پاک فاصله نگیرند.

وی شعار جامعه دینی و اسلامی را زندگی خوب، اخلاق پاک و سیاست سالم برشمرد و بیان کرد: روحانیون در این راستا نقش برجسته‌ای دارند و می‌توانند با جلب اعتماد مردم زمینه تحقق اهداف دینی و اسلامی را مهیا کنند.

پورمحمدی یادآور شد: علی‌رغم تبلیغات گسترده دشمن علیه اسلام، بر اساس نظرسنجی‌هایی که در میان جوانان صورت گرفته، دینداری در جامعه ما بالا و گسترده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عمل خوب روحانیون می‌تواند اعتماد مردم به حکمت دینی را بیشتر کند از این‌رو روحانیون باید بدانند که چگونه با مردم باید برخورد نمایند.

پورمحمدی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه رشد علمی ایران در سطح جهان بالا است و یافته‌های علمی ما نسبت به سایر کشورها بیشتر است که این مهم نشان‌دهنده وجود نخبگان و درخشش خوب آنها در سطح کشور است.

انتهای پیام/79007/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول