اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید مفتح:

شهید مفتح پل ارتباطی امام با روحانیون و مردم بود

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام محمدهادی مفتح، فرزند آیت الله شهید مفتح با بیان اینکه تنها پل ارتباطی امام با روحانیون و مردم در سال‌های پایانی حکومت شاه شهید مفتح بود گفت: انقلاب اسلامی فرزند شهید مفتح است.

شهید مفتح پل ارتباطی امام با روحانیون و مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه اردکان برگزار شد، اظهار داشت: طول زندگانی شهید مفتح کوتاه بود اما عرض و عمق وجودی ایشان در روند شکل گیری انقلاب اسلامی و در بین مردم و تحصیل‌کردگان بسیار چشمگیر بود.

معاون آموزشی دانشکده الهیات دانشگاه قم با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از ابتدا مورد تاکید شهید مفتح بود، افزود: ایشان برای برقراری ارتباط بین دانشگاهیان و طلاب به عنوان دانشجو در دانشگاه تهران تحصیل کرد و از نخستین روحانیونی بود که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را در کنار هم راه می‌برد و با هر دو قشر ارتباط تنگاتنگی داشت.

فرزند شهید مفتح با بیان اینکه این وحدت برای حفظ و تداوم نظام اسلامی ضرورت دارد، عنوان کرد: باید مغز متفکر جامعه که از دو نیمکره حوزه و دانشگاه تشکیل شده به درستی عمل کند و بی‌تردید تنها متفکرین حوزه و دانشگاه می‌توانند فعالیت‌های اندام جامعه را سازماندهی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را فرزند آیت‌الله مفتح دانست و تصریح کرد: در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی سردمداران مبارزه علیه رژیم شاه در زندان و تبعید بودند و گروهک مجاهدین خلق نیز که در ابتدا اعتبار و آبرویی نزد بزرگان و مردم داشت با تغییر ایدئولوژی در سال 53 از چرخه مبارزه خارج شد.

مفتح اظهار داشت: در این میان شهید آیت‌الله مفتح با پشتکار مبارزه علیه رژیم طاغوت را ادامه می‌داد و تنها پل ارتباطی حضرت امام (ره) با مردم و روحانیون بود.

وی ادامه داد: به یاد دارم که حاج احمد آقا قبل از انقلاب برای انشای اعلامیه امام به منزل ما زنگ می‌زد و من و برادر بزرگم به علت طولانی بودن پیام، جایمان را در پشت گوشی تلفن عوض می‌کردیم و گاه ساعت‌ها این نوشتن طول می‌کشید.

مفتح افزود: در شرایطی که اندک روحانیون باقی مانده دچار یاس و ناامیدی شده بودند و معتقد بودند این رژیم رفتنی نیست، شهید مفتح در مسجد قبای تهران پایگاهی به منظور مبارزه تشکیل داده بود و کار خود را انجام می‌داد.

به گزارش فارس، این مراسم به همت مجتمع آموزش عالی اردکان با حضور بیش از 250 نفر از طلاب و دانشجویان در حوزه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول