اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حسینیه قرآن و عترت مشهد:

باید در مقتل‌خوانی اهل بیت از افراط و تفریط پرهیز کرد

خبرگزاری فارس: مدیر حسینیه قرآن و عترت گفت: در مقتل‌خوانی و بیان سیره اهل بیت باید دقت و از افراط و تفریط نیز پرهیز کرد.

باید در مقتل‌خوانی اهل بیت از افراط و تفریط پرهیز کرد

خلیل موحدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جلسه ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام رضائی تهرانی و مداحی برادر بسیجی پورمحمد و کاظمی به یاد امام و شهدای انقلاب برگزار می‌شود.

مدیر حسینیه قرآن و عترت مشهد افزود: جلسه ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان از  روز سه‌شنبه 5 محرم تا یک‌شنبه 10محرم ماه در حسینیه قرآن و عترت واقع در نبش گلستان 4 برگزار می‌شود.

موحدی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا گفت: حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری است که احساسات میلیون‌ها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز در گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش و اعتبار و عظمت امام حسین‌(ع) و نهضت آن بزرگوار امروز همه را تحت تاثیر قرار داده، به‌طوری که نه تنها دوستان و پیروان ایشان، بلکه بیگانگان هم در مقابل نام با شکوه او سر تعظیم فرود می‌آورند و قیام مقدس کربلا را با احترام و تکریم یاد می‌‌کنند.

مدیر حسینیه قرآن و عترت مشهد تاکید کرد: امام حسین (ع)حاضر شد برای بیداری و آگاهی مردم براساس خواسته و عمل به تکلیف قربانی شود و یاران و فرزندانش نیز قربانی این راه شدند و در فرهنگ الهی، مقام شهادت بالاترین مقام است.

موحدی یادآور شد: در مقتل‌خوانی و بیان سیره اهل بیت باید دقت و از افراط و تفریط نیز پرهیز کرد تا خرافات به صورت زائده به فرهنگ عاشورایی وارد نشود؛ و خرافه‌‌گویی که در برخی از هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود به اسلام ضربه می‌زند.

وی افزود: در این راستا حسینیه قرآن و عترت مشهد مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را مطابق با شئونات اسلامی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/70017/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول