اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

باید قدردان نعمت امنیت در نظام اسلامی باشیم / اهتمام روحانیون به ساده زیستی

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه امنیت امروز در ایران به برکت وجود امام عصر (عج) به دست آمده است، گفت: باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و شکر آن را به‌جا آوریم.

باید قدردان نعمت امنیت در نظام اسلامی باشیم / اهتمام روحانیون به ساده زیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب جامعة‌ المصطفی العالمیة هدایت و ارشاد مردم را یکی از وظایف بزرگ طلاب و روحانیون دانست و اظهار کرد: اموری که مربوط به آموزش معارف و ارشاد مردم باشد، از ارج بالایی نزد خداوند برخوردار هستند.

وی با اشاره به تشنگی امروز جهان برای دستیابی به معارف ناب اسلامی افزود: در شرایطی به سر می‌بریم که همه ملت‌ها به دنبال کمال علم و دانش در همه عرصه‌ها بوده و در این میان طلاب و روحانیون می‌توانند با ارشاد و هدایت‌های خود جهالت را در جهان ریشه‌کن کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان در امور مادی پیشرفت کند اما در علم دین و فراگیری آن کوتاهی داشته باشد، جاهل خواهد بود، بنابراین نیازمند آموزگاری است که با هدایت صحیح او را به سوی رستگاری رهنمون کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی طلاب هدایت و ارشاد دیگران است، خاطرنشان کرد: مشکلات و خطرات نباید مروجان دین را از ادامه کار باز دارد، زیرا سیره پیامبران، هدایت مردم در همه شرایط بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: عمل و گفتار روحانیون باید همراه با ساده‌زیستی باشد تا در دیگران تأثیر داشته باشد؛ به عبارتی طلاب باید مردمی بودن خود را حفظ کرده و در راستای تقویت آن بکوشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تواضع و فروتنی طلاب در برخورد با افراد جامعه گفت: نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) نیز همین سیره را داشتند و در مواجهه با دیگران بسیار متواضع بودند.

وی در ادامه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل جامعة ‌المصطفی ‌العالمیة اشاره و اظهار کرد: این مرکز عظیم امروز در اختیار طلاب خارجی قرار گرفته و آن‌ها که از اقصی نقاط جهان به ایران و قم مهاجرت کرده‌اند، امروز می‌توانند در کمال امنیت و آرامش به تحصیل علوم دینی و تهذیب نفس بپردازند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: امنیت از نعمت‌هایی است که خداوند آن را به ملت ایران هدیه کرده در حالی که در کشورهای عربی همچون سوریه این نعمت بزرگ دچار خدشه شده و مردم در پریشانی به سر می‌برند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امنیت امروز در ایران به برکت وجود امام عصر(عج) به دست آمده است گفت: باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و شکر آن را به‌جا آوریم.

انتهای پیام/78004/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول