اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

محبت اهل بیت را باید در فرزندان نهادینه کرد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرزندان و کودکان خود را باید از کودکی با سیره اهل بیت آشنا کنیم تا محبت آنها در کودکان نهادینه شود.

محبت اهل بیت را باید در فرزندان نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز در حسینیه امام خمینی مشهد در جمع عزاداران حسینی ضمن اشاره به بالا رفتن میانگین سن ازدواج اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل ترویج فساد در جامعه بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان جامعه است.

وی ضمن اشاره به اینکه سن بلوغ دختران 9 سال بوده و این تفاوت زیاد سن ازدواج آنان در حال حاضر هشداری جدی محسوب می‌شود افزود: خانواده‌ها باید به فکر ازدواج هر چه آسان‌تر و زودتر فرزندان خود باشند.

امام جمعه موقت تهران ضمن ابراز تاسف از اینکه بعضی در جامعه عفت‌زدایی را افتخار دانسته و در این امر رقابت دارند افزود: تنها راه جلوگیری از این فساد راهی است که اسلام توصیه کرده و آن ازدواج به موقع جوانان است.

وی تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه ازدواج به‌موقع و کم‌خرج برای جوانان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که والدین باید به آن توجه خاص داشته باشند.

وی ضمن اشاره به ازدواج و زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی یک زندگی اسلامی افزود: نه تنها والدین بلکه تمام جامعه باید در هرچه آسان‌تر شدن این امر مشارکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ازدواج هم، مانند دیگر نیازهای مادی و معنوی یکی از نیازهای انسانی بوده و باید از طریق مشروع و به‌موقع برطرف شود.

وی ضمن اشاره به سخنی از پیامبر تصریح کرد: اگر فرزندی که خانواده آن تمکن مالی برای ازدواج فرزندان را داشته باشند و از آن دریغ کنند و فرزند برای تامین نیاز خود وارد گناه شود خانواده او نیز در این گناه شریک هستند.

آیت‌الله خاتمی در قسمت دیگری از بیانات خود افزود: فراهم کردن روزی حلال برای فرزندان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف پدر خانواده است.

وی با بیان اینکه لقمه حلال تاثیر بسیاری بر رفتار افراد در دوران مختلف زندگی می‌گذارد، افزود: مادران هم باید در این امر بسیار محتاط عمل کرده و از دوران بارداری مواظب حلال بودن لقمه خود باشند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که فرزندان باید با محبت اهل بیت بزرگ شوند و اهل بیت در تمام قسمت‌های زندگی آنها همگام باشند، افزود: محافل و مراسم‌های مذهبی دینی بهترین مکان‌ها برای انس با اهل بیت است.

انتهای پیام/70002/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول