اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حوزه:

مردم درس اخلاق را از مجالس اهل بیت (ع) می‌آموزند

خبرگزاری فارس: کارشناس حوزه علمیه سفیران هدایت گفت: مردم دین و درس‌های بزرگ اخلاقی و شخصی را از منبرها و مجالس اهل بیت (ع) می‌آموزند.

مردم درس اخلاق را از مجالس اهل بیت (ع) می‌آموزند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام رضا هاشمی در مجلس عزاداری امام حسین (ع) با اشاره به سفارش بزرگان دین برای اقامه عزا برای امام حسین (ع) اظهار داشت: بنا به سفارش علما و بزرگان دین بخش اعظمی از عزاداری‌ها باید برای رساندن دین به مردم باشد.

وی افزود: عزاداری‌ها که هر سال پرشورتر از سال‌های دیگر برگزار می‌شود، باید همراه با آگاهی دادن به مردم باشد و مردم دین را بشناسند.

هاشمی با بیان اینکه مردم دین را از منبرها و مجالس اهل بیت (ع) می‌آموزند، تصریح کرد: درس دادن تنها در کلاس درس نیست بلکه انسان با عمل خود می‌تواند افراد ناآگاه را آگاه کند و درس بدهد.

وی خاطرنشان کرد: دقت در خرید و فروش لازم است چراکه در آیات قرآن کم‌فروشان را از عذاب مطلع کرده و این عذاب بسیار سخت است.

هاشمی عنوان کرد: مجلس اباعبدالله (ع) تنها مختص ماه محرم نباشد.

کارشناس حوزه علمیه سفیران هدایت با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: انسان بدون عمل صالح وارد بهشت نمی‌شود و شیعیان بدانند خداوند اهل عمل را وارد بهشت می‌کند.

وی اظهار داشت: ریشه عمل صالح، ایمان و اعتقاد به خداوند است و هر عملی که منطبق با دین باشد عمل صالح محسوب می‌شود.

هاشمی به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) اخلاص در عمل است و باید در تمام دوران زندگی درس‌های این قیام را به کار بندیم و بدانیم که قیام امام راحل برگرفته از عاشورا بود.

انتهای پیام/80016/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول