اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر:

انتخاب 5 مقاله برتر/ به دنبال تبیین رسالت تبلیغی روحانیون هستیم

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه پنج مقاله برتر این همایش انتخاب شده است، گفت: در این همایش به دنبال تبیین جایگاه و رسالت تبلیغی روحانیت نسبت به مردم هستیم.

انتخاب 5 مقاله برتر/ به دنبال تبیین رسالت تبلیغی روحانیون هستیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدغلامرضا حسینی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: کمیته علمی این همایش با نگرش وسیع نسبت به چگونگی حضور بزرگان روحانی در این همایش کار خود را در قم آغاز کرد.

وی افزود: در همین ارتباط سرفصل‌های متناسب با نیاز جامعه برای ارائه مقاله در این همایش کارشناسی و مهندسی شده و نهایتا آثار به دبیرخانه رسید.

دبیر کمیته علمی تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه 100 مقاله در فراخوان خاص و عام به دبیرخانه همایش رسید، گفت: در فراخوان خاص شش مقاله متناسب با نیاز جامعه و تاثیر روحانیت در شفافیت دین‌مداری داشتیم که سه مقاله از این تعداد برتر شدند.

حسینی اضافه کرد: در فراخوان عام نیز بیش از 70 مقاله به دبیرخانه رسید که از این تعداد دو مقاله برتر انتخاب و در روز همایش به صورت کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش به دنبال تبیین جایگاه و رسالت تبلیغی روحانیت نسبت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: آثاری که بزرگان صاحب نام روحانی ثبت کردند برخواسته از نگاه محفلی و کتابخانه‌ای نبوده بلکه آثاری مبتنی بر نیاز جامعه بوده است.

دبیر کمیته علمی تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه همایش مذکور نخستین گام برای بروز و ظهور نیازهای معنوی جامعه است، اظهار داشت: در این همایش سه کمیسیون تخصصی در محورهای دینی، نرم‌افزاری و ارتباط با جامعه دینی و مدرن تشکیل شده و یکی از ویژگی‌های آن ایجاد کمیسیون در ارتباط با جامعه و علمای جهانی بوده است.

حسینی تاکید کرد: همایش مذکور برای تکریم و تجلیل از بزرگ مردانی است که بی‌ادعا در عرصه علوم مختلف رسالت خود را انجام دادند و لازم است این رسالت بی‌ادعای آنان تبیین شود.

وی افزود: مقالات برگزیده این همایش در قالب یک کتاب ارزشمند ارائه خواهد شد تا در آینده هم ماندگار باشد.

نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر فردا با حضور بیش از یک‌هزار مدعو در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/66006/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول