اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش رشد اشتغال در بخش صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بخش صنعت طی سال‌های اخیر نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال این استان داشته است.

افزایش رشد اشتغال در بخش صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی شهریارپور بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال این استان اظهار داشت: در سیاست‌های کلان اقتصادی، بحث کاهش بیکاری جزو سیاست‌های مهم جهان و کشور ما است و ایجاد فرصت شغلی جدید جزء اهداف کلان کشور است.

وی با اشاره به گزارش سازمان آمار کشور از نرخ بیکاری و نرخ اشتغال این استان بین سال‌های 84 تا 90، افزود: جمعیت فعال بیکار در استان از سال 84 تا 88 افزایش داشته و به 16.4 رسیده است و از سال 88 به بعد نرخ بیکاری کاهش داشته و به 13.3 رسیده است.

شهریارپور با اشاره به سهم بخش‌های مختلف در ایجاد اشتغال در استان، گفت: هر بخشی به نوعی در ترکیب فعالیت‌های استان سهمی برای اشتغال برعهده دارد و بخش صنعت طی این چند سال رشد فزاینده‌ای در ایجاد اشتغال داشته و روند ثابتی در سال‌های اخیر به خود گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بخش خدمات نیز شاهد افزایش نرخ اشتغال بودیم و از 36 درصد در سال 84، به 41 درصد افزایش داشته است.

شهریارپور با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال طی سال‌های 84 تا 90، رشد قابل توجهی نداشته است، خاطرنشان کرد: به دلیل گرایش به روش‌های مکانیزه در کشاورزی و روش‌های جدید آبیاری و گرایش به استفاده کمتر در زمین‌های کشاورزی، این بخش در ایجاد اشتغال رشد چندانی نداشته و در سال 90 مطابق با متوسط کشوری به 18 درصد رسیده است.

شهریارپور با بیان اینکه بخش خصوصی در توسعه اشتغال دارای نقش مهمی است، متذکر است: هر قدر سهم بخش خصوصی در ارائه فعالیت‌های افزایش یابد، رسیدن به اهداف افق چشم‌انداز سرعت بیشتری داده شده و استان در بخش خصوصی مطلوب است.

این مسئول به افزایش نرخ بیکاری در پاییز و زمستان این استان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی، نرخ بیکاری در فصل پاییز و زمستان افزایش و در فصل‌های بهار و تابستان کاهش پیدا می‌کند.

شهریاپور به عوامل بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: حرکت جمعیت غیرفعال به سمت بازار کار، کاهش درآمد مورد انتظار مردم، جوانی جمعیت و بالا بودن نرخ جوانان جویای کار از عوامل افزایش رخ بیکاری در استان است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ، حفظ اشتغال را مهم‌تر از ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: حفظ اشتغال از ایجاد اشتغال مهم‌تر و راهبردی‌تر است و در همین راستا ضروری است تا در ترویج فرهنگ کار و تلاش بیش از پیش تلاش کرد.

انتهای پیام/68006/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول