اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری قیروکارزین:

ایجاد زمینه‌های اشتغال و تولید تکلیف است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری قیروکارزین گفت: امروز ایجاد زمینه‌های اشتغال و تولید و سرمایه‌گذاری یک تکلیف است و از ضروریات اساسی جامعه به شمار می‌رود.

ایجاد زمینه‌های اشتغال و تولید تکلیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالرضا خاتمی چهارشنبه‌شب در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارائه آمار و ارقام نیست چرا که مقوله اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در توسعه یک جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری یکی از راهکارهای قابل اتکا در ایجاد اشتغال است.

خاتمی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به نیمی از تعهدات اشتغال این شهرستان در سال جاری محقق شده است ادامه داد: امروز ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری توسط مسئولان نه یک وظیفه بلکه تکلیف است و از ضروریات جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نامگذاری اقتصادی سال‌های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب بیان داشت: باید ولایتمداری را در عمل نشان دهیم و امروز مسئله ایجاد مشاغل و تولید ارتباط مستقیم با سرنوشت کشور دارد که مسئولان در هر جایگاهی باید آن را در راس امور و برنامه‌های خود قرار دهند.

سرپرست فرمانداری قیروکارزین با بیان اینکه نامگذاری این سال‌ها توسط مقام عظمای ولایت فقط محدود به همان سال نیست خاطرنشان کرد: پیام‌های رهبری نشان‌دهنده مسیر حرکت و راه روشن کشور برای رسیدن به پیشرفت است و باید برای تمام برنامه‌های آینده اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: با تکمیل فرم‌های تعهدات اداری در مورد اشتغال تعهد و مسئولیت ما به پایان نرسیده و بلکه باید با تلاش و جدیت، حضور در صحنه، جذب سرمایه‌گذار و رونق بخشیدن به صنعت و تولید ضمن ایجاد اشتغال راهگشا و گره‌گشای امور مردم باشیم.

خاتمی با بیان اینکه استقلال از نخستین شعارهای انقلاب بوده است تصریح کرد: استقلال اقتصادی نیز یک بعد مهم این شعار بزرگ است که مستلزم ایجاد راهکارهای حمایتی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و حضور بخش خصوصی و جدایی از اقتصاد متکی بر نفت است و مدیران باید با ایفای مطلوب نقش مدیریتی خود در این راستا زمینه‌های افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال را فراهم آورند.

وی در پایان با اشاره به تحقق تنها 49.44 درصد از تعهد اشتغال ادارات و ورود اسامی یک‌هزار و 286 نفر به سامانه دولت افزود: تمام ادارات با تعامل و همکاری و برنامه‌ریزی به دور از هرگونه حاشیه‌ای و با آگاهی به وظایف به تکمیل تعهدات خود و برنامه‌ریزی برای رونق بخشیدن به وضعیت اقتصادی این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری قیروکارزین هر 15 روز یک‌بار تشکیل و بانک‌ها در ماه‌های باقی‌مانده سال جاری نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اقدام کنند و برای ایجاد سند توسعه اشتغال، سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهرستان ادارات ظرفیت‌های لازم برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف را معرفی کنند.

همچنین کمیته‌های مختلفی با هدف شناسایی عوامل رکود و یا عدم جذب سرمایه‌گذار در شهرستان، شناسایی قابلیت‌ها و استعدادهای موجود، راهنمایی و ارائه مشاوره به سرمایه‌گذاران در راستای جذب آنان و ایجاد اشتغال در قیروکارزین تشکیل شد.

در پایان این جلسه از روسای بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی، صادرات و مسکن توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) قیروکارزین به دلیل همکاری در پرداخت تسهیلات به مددجویان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول