اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

تامین اعتبار 2100 پرونده اشتغال مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران درباره آخرین وضعیت تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان مازندران گفت: تاکنون اعتبار 2 هزار و 100 پرونده ایجاد اشتغال در بانک‌ها تامین شده است.

تامین اعتبار 2100 پرونده اشتغال مددجویان

ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از برگزاری همایش توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: این همایش تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری همایش علمی درباره فرمایش مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی خبر داد و بیان داشت: این همایش با همکاری دانشگاه مازندران و دانشجویان مددجوی این نهاد برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با تاکید بر اینکه دانشجویان باید برای شرکت در این همایش مقاله‌های علمی را ارائه کنند، ابراز داشت: 3 هزار و 800 دانشجو از خدمات حمایتی کمیته امداد استان در حال حاضر بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: 6 هزار نفر از دانشجویان مددجوی این نهاد تاکنون فارغ‌التحصیل دانشگاهی شدند و 75 درصد این افراد نیز مشغول به کار هستند.

باغبانی در ادامه درباره آخرین وضعیت تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان گفت: تاکنون اعتبار 2 هزار و 100 پرونده ایجاد اشتغال در بانک‌ها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه 4 هزار پرونده تحویل سیستم بانکی شده است، تصریح کرد: هماهنگی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران درباره سخت‌گیری‌های بانکی که از سوی مددجویان عنوان می‌شود نیز ابراز داشت: ممکن است مسئله سخت‌گیری در ارائه تسهیلات در قالب بانک‌های استان مشهود نباشد و این مسئله در مورد برخی از شعب مطرح باشد که با هماهنگی‌های استانی و شهرستانی این مسئله قابل حل است.

این مسئول میزان اعتبار کمیته امداد استان برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی را 120 میلیارد تومان برشمرد و بیان داشت: از این میزان اعتبار هشت بانک عامل در استان مجری طرح هستند.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی تحقق 18 تا 20 هزار شغل با این میزان اعتبار در استان را داریم، تصریح کرد: طرح مشاغل خانگی و خوداشتغالی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه 38 میلیارد تومان از این تسهیلات از اعتبارات دولتی و بر اساس ماده 76 قانون بودجه است، بیان داشت: بر اساس این ماده قانونی بانک‌ها از اعتبارات قرض‌الحسنه‌ای باید تسهیلاتی را فقط به کمیته امداد برای توسعه اشتغال اختصاص دهند.

باغبانی در ادامه از فعال ‌شدن دبیرخانه طرح اشتغال و مشاغل خانگی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان خبر داد و گفت: در این طرح پالایش از میزان اشتغال و بیکاری شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت انجام و به مددجویان و افراد غیر مددجو که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال هستند، اعتبار تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: در این طرح اولویت اختصاص تسهیلات با مددجویان و فرزندان این افراد است.

انتهای پیام/86003/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول