اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران:

بالاترین درصد اشتغال در دنیا به بخش گردشگری اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران گفت: گردشگری بالاترین درصد اشتغال در دنیا را به خود اختصاص داده است.

بالاترین درصد اشتغال در دنیا به بخش گردشگری اختصاص دارد

کیامرز کیهان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: گردشگری سلامت مانند دیگر مسائل اقتصادی موجود در کشور فضایی رقابتی دارد که باید خدمات درمانی و گردشگری کشور را ارتقا داد تا بتوان در این صنعت مانند دیگر کشورها توسعه و پیشرفت مناسبی داشت.

وی افزود: باید امکانات مسافرتی اقامتی و همچنین گردشگری بیماران را در سطوح مختلف مهیا کرد تا با رضایت‌مندی خوبی از کشور خارج شوند.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: افزایش تسهیلات برای گردشگران سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که در این میان استفاده از کارت‌های اعتباری برای گردشگران بسیار ضروری است اما امکان استفاده آن در کشور نیست که باید تلاش شود این امکان را برای گردشگران فراهم کرد.

کیهان‌فر عنوان کرد: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت در بیمارستان فوق تخصصصی رضوی تاثیرات بسزایی در ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری سلامت کشور دارد و می‌توان با الگو قرار دادن این بیمارستان در استان‌های دیگر کشور این خدمات را در تمامی استان‌ها به روز کرد و برای استفاده گردشگران سلامت بهره‌ گرفت.

وی ادامه داد: گردشگری بالاترین درصد اشتغال در دنیا را دارد و سالانه بیش از 70درصد از مشاغل را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه اشتغال از دغدغه‌های اصلی کشورها به شمار می‌رود، تاکید کرد: بیشتر خدماتی که برای گردشگری سلامت در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد در ارتباط مستقیم با نیروی انسانی است.

کیهان‌فر اذعان داشت:‌ به طور قطع ایران سابقه دیرینه‌ای در ارائه خدمات درمانی و پزشکی در دنیا دارد و جزو کشورهای پیشرفته در این زمینه به شمار می‌رود.

وی نقش بخش خصوصی را در توسعه گردشگری سلامت مؤثر دانست و گفت: بخش خصوصی در درمان و بهداشت از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است و می‌تواند در ارائه خدمات مناسب‌تر به گردشگران سلامت نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا کند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000                                             

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول