اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران خبر داد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان روستایی تسهیلات اشتغال کمیته امداد از دی ‌‌ماه

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از ثبت‌نام متقاضیان روستایی برای دریافت تسهیلات اشغال خبر داد و گفت: این ثبت‌نام از نیمه اول دی ماه آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان روستایی تسهیلات اشتغال کمیته امداد از دی ‌‌ماه

احمد سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری ابراز داشت: از نیمه اول دی سال‌ جاری ثبت‌نام متقاضیان روستایی از طریق سایت برای اخذ وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد، خاطر نشان کرد: نزدیک به 7 هزار نفر از طریق بانک‌های عامل تسهیلات با کارمزد بانکی چهار درصد از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

سعادت با تاکید بر اینکه از این تعداد 5 هزار نفر وام مشاغل خانگی، 2 هزار نفر وام خوداشتغالی دریافت می‌کنند، گفت: سقف وام در خود اشتغالی 100 میلیون ریال است.

وی با اعلام اینکه در بخش مشاغل خانگی 50 میلیون ریال تسهیلات مصوب شد، تاکید کرد: محل اجرای طرح باید در روستا و بر اساس موقعیت، شغل‌های رایج آن منطقه بوده و نیز از لحاظ اقتصادی باید توجیه فنی داشته باشد.

این مسئول کل اعتبار در نظر گرفته شده این بخش را 387 میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: از این طرح‌ها همانند سایر طرح‌های اجرا شده توسط ناظران فنی کمیته امداد امام خمینی (ره) قبل از اجرا، حین و بعد از اجرای آن طرح تا پایان استهلاک کامل اقساط بازدید صورت می‌گیرد.

سعادت با بیان اینکه در صورت مساعدت شهرداری‌ها ، این نهاد آمادگی دارد برای فروش محصولات تولیدی به صورت بازارچه‌های محلی برنامه‌ریزی کند، متذکر شد: برای پایداری این مشاغل طرح خوشه‌سازی در دستور کار قرار داشته و در برخی از شهرستان‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول