اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در خراسان‌جنوبی پایان یافت

خبرگزاری فارس: با معرفی قصه‌گویان و داوران برتر شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در خراسان‌جنوبی پایان یافت.

شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در خراسان‌جنوبی پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی ظهر امروز در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اظهار کرد: قصه هنری است که با حس عاطفه و روحیات انسان سر و کار دارد و اندیشه انسان را به حرکت درمی‌آورد.

عبدالرضا صمدی ادامه داد: انجام فعالیت فیزیکی که دست و پا در آن درگیر است خستگی کمی را در پی دارد ولی وقتی ذهن انسان جوشش و پرورشی پیدا می‌کند لازمه تخیلی فعال و ذهنی پرشور است که هنر قصه‌گویی می‌تواند این فعالیت را در برداشته باشد.

وی افزود: بیان قصه‌های سطحی و ساده اگر توسط قصه‌گوی توانایی که با بیان شیوا، حرکات دست و پا و لحن شیرین گفته شود مخاطب را بیش از پیش شوق‌زده کرده و حس و رغبت خوبی از شنیدن قصه به او دست می‌دهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: قضاوت کردن قصه و قصه‌گو توسط داور کاری بسیار حساس و سخت است و در قضاوت یک بخش صنعتی با توجه به الگوهای داده شده ‌‌می‌توان به راحتی داوری و قضاوت نسبت به کالا و بخش را داشته باشیم.

صمدی اضافه کرد: ولی در هنر قصه‌گویی داوری باید از افکار و ذهنیات سرچشمه بگیرد و در حین گوش دادن به طرز بیان باید حرکات دست و پا و لحن سخن گفتن قصه‌گو را زیر نظر گرفته و از روی حاکمیت عقلی سنجشی عادلانه و درست انجام داد.

وی این جشنواره را زمینه و فرصت مناسبی برای کودکان برشمرد و گفت: با برپایی کارگاه قصه‌گویی و آموزش این هنر در بشرویه و قاینات فعالیت این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی، از فعالیت‌های مهم جشنواره، به شناسایی معلمان قصه‌گو و تشویق اعضاء شنیداری و فراهم کردن زمینه مناسب برای قصه‌گویان اشاره کرد.

در ادامه از قصه‌گویان و داوران برتر این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/690013/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول