اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 34 قصه‌گو صورت گرفت؛

آغاز پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: پانزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در بیرجند آغاز شد.

آغاز پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ظهر امروز در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی برپایه رشد ارزش‌های انسانی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی، توسعه‌ دانش نظری در قصه‌شناسی و قصه‌گویی و ترغیب مربیان به استفاده هر چه بیشتر از قصه‌گویی به عنوان یک فعالیت جذاب و مؤثر تربیتی برگزار روزهای اول و دوم آبان ماه در بیرجند برگزار می‌شود.
عبدالرضا صمدی افزود: در مرحله استانی پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی 34 قصه‌گوی کانونی و آزاد طی دو روز به روایت قصه‌هایشان می‌پردازند.
وی ادامه داد: قصه‌گویان جشنواره برای حضور موضوعاتی همچون زندگی و شخصیت چهار بانوی ادیان الهی بانوی خردمند حجاز حضرت خدیجه (س)، بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه (س)، بانوی پاکی و نجابت حضرت مریم (س) و مادر گرامی حضرت اسماعیل "هاجر"، آزاد متناسب با اهداف اصلی جشنواره و در بخش ویژه "ارزش‌های انسانی در هشت سال دفاع مقدس" را برگزیده‌اند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با تأکید بر توسعه و اشاعه مباحث نظری در حوزه قصه و قصه‌گویی گفت: برگزاری نشست تخصصی با موضوع چگونگی استفاده از قصه‌های هشت سال دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری کانون از دیگر بخش‌های پانزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی است.
صمدی تصریح کرد: در پایان این رقابت‌ها برگزیدگان مرحله استانی پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.
وی یادآورشد: مرحله منطقه‌ای پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوم و سوم آذر ماه در بیرجند با حضور استان‌های کرمان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی قصه‌گویی را یکی از سنت‌های مهم و تأثیر گذار در امر تعلیم و تربیت دانست و افزود: قصه‌گویی یکی از روش‌های مهم است تا یک مفهوم و ارزش را به جامعه خود منتقل کنیم.
صمدی با بیان اینکه میزان و تعداد قصه‌گویان باید در سطح کتابخانه‌ها افزایش پیدا کند، ادامه داد: در این راستا باید جشنواره‌های قصه‌گویی تلاش کنند تا این امر در سطح جامعه نهادینه شود.
وی از حضور 70 مادر قصه‌گو در جشنواره قصه‌گویی مادران در سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: اگر بتوانیم تعداد قصه‌گویان مادر را در محیط خانه‌ها افزایش دهیم یک موفقیت است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تأکید کرد: باید جشنواره قصه‌گویی کانون به سمتی حرکت کند تا از حالت قصه‌گویی به سمت جشنواره راه پیدا کند.
صمدی یادآور شد: تمامی نهادها به‌ ویژه نهادهای آموزشی باید به سنت قصه‌گویی توجه داشته و در این زمینه تلاش کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول