اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمان مطرح کرد

برگزاری 180 مسابقه کتابخوانی با بیش از 150 هزار شرکت‌کننده در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 180 مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین با بیش از 150 شرکت‌کننده از سراسر کشور در استان کرمان برگزار شده است.

برگزاری 180 مسابقه کتابخوانی با بیش از 150 هزار شرکت‌کننده در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده عصر امروز در کمیته نهضت مطالعه مفید استان کرمان اظهار داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر که در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته‌اند همه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در این حوزه برنامه‌ریزی جدی انجام دهند.

وی ادامه داد: پس از دیدار مقام معظم رهبری با کتابداران و دست‌اندرکاران کتابخانه‌های کشور، بحث کتاب و کتابخوانی شتاب بیشتری در کشور گرفت و شاهد این بودیم که کمیته نهضت مطالعه مفید و سند آن در کشور طراحی شد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه براساس سند نهضت مطالعه مفید، 17 دستگاه فرهنگی درگیر مسائل فرهنگی هستند، ابراز داشت: کمیته نهضت مطالعه مفید در سطح  شهرستان‌های استان کرمان به ریاست فرمانداران هر شهرستان تشکیل شده است و حدود 395 نفر در سطح استان کرمان از همکاران و نخبگان علمی و فرهنگی عضو این کمیته‌ها هستند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان داشت: این کمیته‌ها از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 80 جلسه کاری برگزار کرده‌اند و دغدغه اصلی آنها بحث پیاده‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مطالعه و کتابخوانی است.

وی عنوان کرد: دهه آینده دهه پیشرفت و عدالت و مسیر چشم‌اندازهای برنامه پنجم و افق برنامه 20 سال کشور است و قاعدتا باید از مسیر علم دانش و اندیشه عبور کنیم و کتاب و کتابخوانی در این زمینه مهم است.

حسین‌زاده تصریح کرد: کمیته‌های نهضت مطالعه مفید در سراسر استان کرمان تشکیل شده و حدود 400 مصوبه در این کمیته‌ها به تصویب رسیده است و 264 مصوبه این کمیته‌ها اجرایی شده است و به نوعی دغدغه بحث کتاب و کتابخوانی کم شده است.

وی بیان کرد: یکی از مباحثی که باید در کمیته‌های مطالعه مفید دنبال کنیم، بحث ترویج کتاب و کتابخوانی و نشر کتاب است و این برنامه‌ها در مکان‌هایی که مردم حضور دارند، اجرا می‌شود.

حسین‌زاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون 180 مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب در سطح استان از سوی اداره کل امور کتابخانه‌ها برگزار شده است که بیش از 150 هزار نفر در سراسر استان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: طرح پیک‌مهر در بیش از 300 کتابخانه در سطح استان اجرا شده و در سطح استان کرمان بیش از 120 فعالیت فرهنگی با موضوع کتابخوانی انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عنوان کرد: در زمینه خیران کتابخانه‌ساز در کشور جزو استان‌های خوب هستیم و 20 کتابخانه توسط خیران کتابخانه‌ساز در سطح استان کرمان ساخته شده که سه کتابخانه آماده افتتاح است.

حسین‌زاده در پایان ابراز داشت: 30 عنوان تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف در زمینه ارتقای کتابخوانی و مطالعه مفید در استان منعقد شده است.

انتهای پیام/80018/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول