اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پیرانشهر:

مسئولان برای تجهیز کتابخانه‌ها اهتمام کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پیرانشهر گفت: مسئولان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی باید بیشتر اهتمام کنند تا منابع کافی در اختیار کتابخوانان قرار داده شود.

مسئولان برای تجهیز کتابخانه‌ها اهتمام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر، رسول محمودیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پیرانشهر اظهار داشت: انتظار وجود دارد که مسئولان و همه اقشار جامعه در راستای تجهیز و تکمیل منابع کتابخانه‌ها بیشتر اهتمام کنند، ولی مبلغ واریزی از بابت نیم درصد درآمد شهرداری نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

این مسئول همکاری هر چه بیشتر شهرداری پیرانشهر با این اداره را خواستار شد و گفت: مبلغ 20 میلیون ریال به صورت علی‌الحساب از محل درآمد نیم درصد شهرداری در آذر ماه به حساب جاری انجمن شهرستان واریز شده است.

وی افزود: از آغاز سال 91 تاکنون مبلغ کل واریزی نیم درصد شهرداری پیرانشهر 43 میلیون ریال بوده که مقدار آن نسبت به سال گذشته کاهش 50 درصدی داشته، شهرداری دلیل این کاهش پرداختی را مربوط به تقلیل درآمدهایشان دانسته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پیرانشهر با اظهار به اینکه کتابخانه‌های غنی و تکمیل در رشد فکری جوانان و نوجوانان تاثیر زیادی دارد افزود: مبالغی که از سوی مسئولان، مردم و خیران اهدا می‌شود صرف هزینه‎های جاری کتابخانه‎ها شده و در صورت پرداخت به موقع گام مؤثر در پیشبرد اهداف کتابخانه‎های عمومی برداشته می‌شود.

محمودیان متذکر شد: هم‌اکنون پیرانشهر سه باب کتابخانه نهادی و سه باب کتابخانه مشارکتی دارد که با مجموع 30 هزار نسخه در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند از این رو امیدوار هستیم با همکاری قشرهای مختلف اعم از متولیان امور فرهنگی و سایر مسئولان برای توسعه و تجهیز آنها اقدامات قابل توجهی انجام گرفته و منابع جدید و مطابق با نیاز در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی باید اهتمام شود اذعان داشت: چنانچه مردم به ویژه نسل جدید با کتب به ویژه منابع مفید علمی، تاریخی و فرهنگی مأنوس شوند می‌توانند برای توسعه روزافزون کشورمان به طور مؤثر کمک کرده و به بهترین شکل نقش‌آفرینی کنند پس می‌طلبد رسانه‌های جمعی برای نهادینه شدن این فرهنگ اهتمام کنند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول