اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

زنجان از نظر اعتیاد تزریقی در رتبه پایینی قرار دارد/ وجود 148 بیمار مبتلا به ایدز

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان گفت: استان زنجان از نظر اعتیاد تزریقی در رتبه پایینی قرار دارد.

زنجان از نظر اعتیاد تزریقی در رتبه پایینی قرار دارد/ وجود 148 بیمار مبتلا به ایدز

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در جلسه شورای امنیت غذایی شهرستان زنجان اظهار داشت: آمار شمرده شده افراد مبتلا به اعتیاد تزریقی در زنجان 200 نفر است.

وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به خودکشی نشان می‌دهد که سلامت روان افراد در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید اقدامات بهتری در این زمینه‌ها صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان با بیان اینکه هزینه درمان HIV‌ مثبت بسیار بالا است، تصریح کرد: در حال حاضر آزمایشات مورد نظر در این زمینه به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

در ادامه جلسه کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های شهرستان زنجان با بیان اینکه 148 بیمار مبتلا به ایدز در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: 129 نفر از آنها مرد و 19 نفر نیز زن هستند.

عفت پرتوی‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون 50 نفر از مبتلایان به ایدز فوت شده‌اند، اضافه کرد: 47 نفر مرد و 3 نفر نیز زن بوده‌اند.

*87 درصد از مبتلایان به ایدز در زنجان مرد هستند

وی با تاکید بر اینکه 87 درصد از افراد مبتلا به ایدز در استان زنجان مرد هستند، یادآور شد: در سال‌جاری فقط پنج مورد ابتلا به ایدز در استان شناسایی شده است.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های شهرستان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه فقط افرادی که به منظور مشاوره مراجعه می‌کنند، شناسایی می‌شوند، ادامه داد: انتظار می‌رود تعداد افراد مبتلا به این بیماری بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه 73 درصد از افراد مبتلا به ایدز در استان زنجان از راه تزریق دچار این بیماری شده‌اند، تصریح کرد: 14 درصد از طریق آمیزش و 2 درصد از طریق مادر به کودک مبتلا شده‌اند.

پرتوی‌نژاد اضافه کرد: دلیل و روش 11 درصد از افراد مبتلا به ایدز نیز نامشخص است.

*انجام آزمایشات شناسایی ایدز به صورت رایگان در زنجان

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های شهرستان زنجان با اشاره به اینکه بهترین راه شناسایی HIV آزمایش محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه آزمایشگاه استان زنجان نیز در این زمینه مجهز است، آزمایش‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه ایدز نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول