اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع):

مهم‌ترین مشکل بیماران مبتلا به ایدز تبعیض اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: مهم‌ترین مشکلی که برای بیماران مبتلا به ایدز وجود دارد برچسب و تبعیض اجتماعی است.

مهم‌ترین مشکل بیماران مبتلا به ایدز تبعیض اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد امین بجدی ظهر امروز در نشست علمی مطبوعاتی روز جهانی ایدز که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: افراد مبتلا به ایدز از نظر سیستم پزشکی تنها یک بیمار هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به بیماران مبتلا به ایدز به چشم بزهکار نگاه می‌کنند تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود که افرادی که دارای رفتارهای پرخطر هستند برای انجام آزمایشات مراجعه نکنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با اشاره به راه‌های انتقال بیماری ایدز در افراد خاطر نشان کرد: به‌طور کلی 3 راه انتقال عمده وجود دارد که نخستین آنها انتقال از طریق خون و یا مخاط آلوده افراد است.

بجدی ادامه داد: دومین راه انتقال از راه تماس جنسی محافظت نشده با فرد آلوده و آخرین راه انتقال از طریق مادر به جنین است که میزان انتقال از سومین راه در حال حاضر بسیار کم است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشترین انتقال از راه تماس خون و مخاط آلوده افراد به‌ویژه از راه تزریق از سرنگ‌های مشترک در معتادان است متذکر شد: ولی در حال حاضر میزان شیوع از راه روابط جنسی در حال افزایش است که باید آموزش‌های لازم برای آن برنامه‌ریزی شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با اظهار امیدواری نسبت به کاهش شیوع این بیماری در معتادان بیان کرد: رفتارهای پرخطر معتادان به‌ویژه استفاده از سرنگ مشترک در حال کنترل است.

بجدی با اشاره به روش‌های پیشگیری از انتقال بیماری ایدز از تماس‌های جنسی اظهار کرد: مهم‌ترین روش، رعایت عفاف و وفاداری به همسران و ازدواج است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) در ارتباط با نقش مهم پیشگیری در ابتلا به بیماری ایدز تاکید کرد: داروهای مورد نیاز برای کنترل بیماری ایدز بسیار گران و متنوع بوده و تولید بسیاری از آنها در انحصار شرکت‌های خارجی است.

بجدی افزود: باید تلاش‌ها در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه باشد تا از ابتلای افراد و صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای کنترل بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به پیشرفت عملیات آزمایشگاهی در مورد بیماری ایدز اذعان کرد: در حال حاضر بعد از 16 روز از زمان انجام رفتار پرخطر می‌توان از ابتلای فرد به این بیماری مطلع شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه ممکن است بعد از انجام رفتار پرخطر فرد به یک عفونت ویروسی مبتلا شود تصریح کرد: افراد اگر بعد از انجام دادن رفتار پرخطر به بیماری‌های ویروسی حتی یک گلو درد ساده مبتلا شوند باید برای انجام آزمایشات به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول