اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

کمک‌های خیرین صرف خرید تجهیزات برای بیماران خاص شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: اعتبارات و کمک‌های خیرین موجود در بخش سلامت به جای هزینه شدن در بخش‌های عمرانی و سخت افزاری در راستای خرید تجهیزات و رسیدگی به بیماران خاص صرف شود.

کمک‌های خیرین صرف خرید تجهیزات برای بیماران خاص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در کمیته رسیدگی به امور بیماران خاص استان، با بیان ورود به این بحث وظیفه‌ای خطیر است، اظهار کرد: وجود 3 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 بیمار خاص در استان همدان آمار کمی نیست و در حوزه بحران مورد توجه است که با این وصف توجه به امور این بیماران باید اولویت داده شود.

وی با اشاره به وجود 270 تشکل مردم‌نهاد در همدان بر لزوم استفاده از این ظرفیت در راستای توجه به مشکلات بیماران خاص در استان تأکید کرد و گفت: در این حوزه ما موظف به پیگیری هستیم که با این وصف باید در برنامه پنجم به عددی که برای بیماران خاص قرار داده شده توجه کرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به آمار بیماران ام‌اس در همدان و با بیان اینکه این آمار هشداری جدی است، عنوان کرد: بسیاری از موارد گذرگاه‌ها و گلوگاه‌های این حوزه است که با این وصف توجه ویژه و جدی طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان همدان در حوزه امور بیماران خاص اتفاقات و اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر چه با وضعیت ایده‌آل و مطلوب در این زمینه فاصله داریم اما با توجه به بضاعت موجود در این حوزه، اقدامات شایان توجهی صورت گرفته است.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه در استان همدان، ام‌اس بیشترین آمار را در بین بیماران خاص به خود اختصاص داده است، متذکر شد: با توجه به حساسیت این حوزه حیطه درمان و حوزه رسیدگی به امور بیماری‌های خاص در استان باید با همگامی هر چه بیشتر به صورت پویا و کارآمد فعالیت‌های خود را اجرایی و دنبال کند تا از این طریق درصدی از مشکلات درمانی این قشر نیز برطرف شود.

وی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌‌ریزی لازم برای سال 92 در راستای رسیدگی به مشکلات بیماران خاص استان نیز، عنوان کرد: کمبود زیادی در این حوزه مشهود نیست و می‌توان با کمترین تغییرات شرایط بهتری را برای این افراد فراهم کرد چرا که در حوزه درمان، خدمات و بهزیستی متناسب با ظرفیت‌های موجود در اختیار این افراد قرار گرفته است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر لزوم اختصاص یک جلسه از شورای سلامت برای رسیدگی به مشکلات این افراد عنوان کرد: هیچ گاه در حوزه درمانی وضعیت این افراد به حال خود رها نشده و با تلاش‌های صورت گرفته آسیب‌های موجود برای این بیماران به نحو خوبی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده باید اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات پزشکی بیماران خاص پیش‌بینی شود تا در سال آینده نیز مشکلی برای مراکز درمانی در این زمینه وجود نداشته باشد، گفت: در بحث درمان باید اعلام کنیم که در استان همدان 4 هزار بیمار خاص خدمات درمانی دریافت می‌کنند که در این راستا باید بین بخش دولتی و خصوصی هم‌افزایی وجود داشته باشد که در این زمینه باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

فامیل‌کریمی خطاب به مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با تأکید بر لزوم بسترسازی اشتغال بیماران خاص بر لزوم دفاع از حقوق مسلم بیماران خاص استان تأکید کرد و گفت: حق مطلب در زمینه اشتغال این قشر باید فراهم شود اما با توجه به اینکه بحث اشتغال سه درصدی معلولان نیز هنوز اتفاق نیفتاده باید برای بیماران خاص تعاریف جدید منطقه‌ای و استانی داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی در هزینه‌های حوزه سلامت ابراز داشت: با توجه به اینکه در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی ما بسیار راحت‌تر می‌توانیم هزینه‌ کنیم  پیشنهاد می‌شود که اعتبارات و کمک‌های خیرین و موجود در بخش سلامت به جای هزینه شدن در بخش‌های عمرانی و سخت‌افزاری در راستای خرید تجهیزات و رسیدگی به بیماران خاص صرف شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان هم‌چنین بر لزوم پیگیری اشتغال و نحوه ارائه تسهیلات توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی به بیماران خاص استان نیز صحه گذاشت.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول