اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

درمان بیماران مسلول بین 40 تا 150 میلیون تومان هزینه در بردارد

خبرگزاری فارس: مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درمان کامل بیماران مبتلا به سل در صورتیکه به درمان اول پاسخ مثبت ندهند بین 40 تا 150 میلیون هزینه در بردارد.

درمان بیماران مسلول بین 40 تا 150 میلیون تومان هزینه در بردارد

محمدرضا جویا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تمام هزینه‌های درمانی که برای این بیماران در نظر گرفته می‌شود، رایگان است.

وی با اشاره به نشانه‌های ابتلا به سل در افراد تصریح کرد: تمام افرادی که به مدت دو هفته به سرفه‌های متوالی دچار هستند، به عنوان بیمار مشکوک مورد معاینات قرار می‌گیرند و 3 نمونه از خلط آنها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افراد ساکن در منطقه خراسان باید بسیار از لحاظ ایمنی در برابر این بیماری موارد را رعایت کنند، تاکید کرد: بیمار سل ریوی از راه تنفس انتقال پیدا می‌کند به این دلیل باید برای انتقال آن بسیار مراقب بود.

جویا با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع بیماری سل به‌ویژه سل ریوی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه این بیماری بسیار قوی بوده است و پنفلت‌های آموزشی در این زمینه منتشر شده است همچنین افرادی که به سل مبتلا هستند با نظارت مستقیم هر دو ماه یک بار مورد معاینات مستمر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت برای درمان بیماری سل بیان کرد: هر بیمار مبتلا به سل تا زمانی که به طور کامل درمان نشود برای پیگیری درمان زیر نظارت مستقیم وزارت بهداشت است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خدمات ارائه شده برای بیماران مبتلا به سل در مشهد کامل است، بیان کرد: برخی از بیماران در استان‌های همجوار برای کامل کردن دوره بیماری به استان خراسان‌رضوی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/70004/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول