اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان امام رضا مشهد:

بخش بازتوانی بیماران قلبی بیمارستان امام رضا افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امام رضا مشهد گفت: بخش بازتوانی بیماران قلبی این بیمارستان به ‌زودی افتتاح می‌شود.

بخش بازتوانی بیماران قلبی بیمارستان امام رضا افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عباسی ظهر امروز در نشست خبری بیمارستان امام‌ رضا که در سالن کنفرانس بخش سوانح این بیمارستان برگزار شد اظهار کرد: این بخش با اعتباری در حدود 300 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های دیگری که در بیمارستان امام رضا در دست احداث است تصریح کرد: کلینیک ویژه رسیدگی به بیماران دیابتی نیز در این بیمارستان در دست احداث است که اعتباری معادل 400 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

رئیس بیمارستان امام رضا مشهد ادامه داد: همچنین فضاهای بلااستفاده که فضای بیمارستان را به‌ صورت جنگل به خود اختصاص داده بودند به‌صورت پارک‌هایی درآمده‌اند که محل‌های مناسبی برای استراحت همراهان بیمار است.

عباسی در ارتباط با بازسازی‌های انجام شده در ساختمان قدیمی بیمارستان تاکید کرد: بازسازی داخلی بخش جراحی ساختمان در حال حاضر به اتمام رسیده است و بازسازی نمای این ساختمان با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ساختمان‌های قدیمی این بیمارستان محافظت شود خاطرنشان کرد: بنای تاریخی بیمارستان امام رضا در سال 1313 به بهره‌برداری رسیده است و یکی از زیباترین بناهایی است که در سطح کشور وجود دارد ولی به‌ دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی و رسیدگی دارد.

رئیس بیمارستان امام رضا احداث ساختمان جدید برای بیمارستان امام رضا را یک امر با اهمیت عنوان کرد و متذکر شد: بیمارستان 540 تختخوابی بیمارستان امام رضا در حال حاضر با سرعت زیادی در حال ساخت است و امید می‌رود با تمهیدات در نظر گرفته شده تا سال 93 به بهره‌برداری برسد.

عباسی افزود: این ساختمان جدید جایگزین ساختمان‌های فرسوده بخش‌های مختلف بیمارستان می‌شود و در نظر است که از ساختمان‌های فعلی برای استقرار بخش اداری و موزه بیمارستان استفاده شود.

وی در ارتباط با مشکلات پارکینگی که برای بیماران و همراهان آنها وجود دارد اظهار کرد: در حال حاضر قراردادهایی با شهرداری منعقد شده است که بنا بر آن زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع از اراضی بیمارستان در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا اقدامات لازم در ارتباط با ساماندهی خودروها و احداث پارکینگ را انجام دهند.

رئیس بیمارستان امام رضا با اشاره به انجام موفقیت آمیز عمل پیوند قلب در بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا بیان کرد: در این بخش تاکنون 2 عمل جراحی پیوند قلب انجام گرفته است که هر دو عمل موفقیت آمیز بوده است.

عباسی ادامه داد: در بخش جراحی پیوند قلب بیمارستان امام رضا مشهد امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد که با بسیاری از بیمارستان‌ها در کشورهای اروپایی برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه هر عمل جراحی پیوند قلب در حدود 60 میلیون تومان بار مالی دربردارد تاکید کرد: این هزینه تاکنون از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان امام رضا تامین می‌شده است.

رئیس بیمارستان امام رضا ادامه داد: اگر این روند ادامه پیدا کند نمی‌توان انجام اعمال پیوند قلب را ادامه داد لذا برای ادامه‌دار بودن این مقوله نیاز به مشارکت‌های مردمی وجود دارد.

انتهای پیام/ 70003/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول