اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کاردرمانی بیماران نخاعی اصفهان:

مرکز توان‌بخشی بیماران نخاعی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: 20 آذر ماه جاری مرکز کاردرمانی و توان‌بخشی بیماران آسیب نخاعی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

مرکز توان‌بخشی بیماران نخاعی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

احمد نیمافر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه 20 آذر ماه سال‌جاری مرکز کاردرمانی و توان‌بخشی بیماران آسیب نخاعی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز درصد بالایی از مشکلات و معضلات معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش تعداد مراکز کاردرمانی و بازتوانی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه معلولان به شمار می‌رود، ادامه داد: معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه باید پس از مرخص شدن از بیمارستان از اقدامات کاردرمانی برخوردار شوند و مسئولان باید بسترهای کاردرمانی این افراد را فراهم کنند.

مسئول ورزش و کاردرمانی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر استان اصفهان از هیچ امکاناتی به منظور ارائه خدمات کاردرمانی، توان‌بخشی و بازتوانی به معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه با برخوردار شدن از خدمات کاردرمانی بازتوانی خود را تا حدودی به دست می‌آورند، اضافه کرد: ارائه خدمات کاردرمانی به معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه به تشدید مشکلات ناشی از ضایعه‌های نخاعی این افراد کمک می‌کند.

نیمافر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کمکی از سوی نهادها و مجموعه‌های دولتی برای ارائه خدمات کاردرمانی به معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه موجود در سطح استان صورت نگرفته است، تاکید کرد: البته محمود محمدزاده به عنوان مدیرکل بهزیستی استان اصفهان وعده‌هایی را برای ارائه کمک‌هایی در این زمینه به این انجمن داده، اما تاکنون هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزار معلول آسیب نخاعی در اثر حادثه در استان اصفهان وجود دارد که 400 نفر از آنها عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان هستند و حدود 200 نفر از این معلولان نیز به دلیل مشکلات جسمی و روحی ناشی از معلولیت از منازل خود خارج نمی‌شوند.

انتهای پیام/2301/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول