اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس همدان خواستار شد

ایجاد مراکز نگهداری بیماران پیشرفته ام اسی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن بیماران ام اس همدان خواستار ایجاد مراکز نگهداری بیماران پیشرفته ام اسی در استان شد.

ایجاد مراکز نگهداری بیماران پیشرفته ام اسی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهردخت مزده ظهر امروز در کمیته رسیدگی به امور بیماری‌های خاص استان همدان با بیان اینکه بیماری ام اس بیماری مغز نخایی است که عصب مرکزی مغز را درگیر می‌کند و باعث تخریب غلاف میلین مغز می‌شود، اظهار داشت: این بیماری بیشتر در بین گروه‌ سنی 20 تا 40 سال شیوع دارد و می‌توان گفت در کشور 70 تا 90 این بیماران را قشر جوان و تحصیلکرده تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 946 بیمار ثبتی مبتلا به بیماری ام اس در استان همدان شناسایی شده‌اند که اکثر این افراد در بین سنین فعال 20 تا 40 زندگی قرار دارند، گفت: انجام ام آر آی برای این قشر قبلاً رایگان بود اما در حال حاضر موظف به پرداخت هزینه در این زمینه هستند و بستری آنها نیز رایگان نیست.

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس استان همدان با بیان اینکه از 946 نفر بیمار ام اس در استان همدان حداقل 30 درصدشان نیاز به انجام فیزیوتراپی دارند، تصریح کرد: بر این اساس برای این 30 درصد باید 100 جلسه فیزیوتراپی در سال انجام شود که با توجه به رایگان نبودن مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

به گفته وی، ام اس از جمله بیماری‌هایی است که با گذشت زمان و ایجاد اختلال در سیستم اعصاب مرکزی در صورت انجام ندادن توانبخشی می‌تواند فرد را دچار معلولیت کند.

مزده اختصاص فضای ثابت برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلسات متعدد را از جمله نیازهای مبتلایان به بیماری ام اس در استان ذکر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز بیماران ام اس به فیزیوتراپی باید تعداد مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی استان برای پیشگیری از عوارض بیماری ام اس در همدان افزایش یابد.

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس استان همدان اختصاص اعتبار اولیه در راستای تقویت انجمن ام اس استان را خواستار شد و توجه به آن را گامی مؤثر در راستای رسیدگی به امور این بیماران قلمداد کرد.

وی بر لزوم استفاده از وام قرض‌الحسنه درمان برای بیماران کم‌بضاعت ام اسی نیز تأکید کرد و این مهم را راهکاری برای حمایت از این قشر دانست.

مزده در پایان بر لزوم ایجاد مراکز نگهداری بیماران پیشرفته ام اسی صحه گذاشت و توجه به این مهم را از مسئولان استان همدان خواستار شد.

انتهای پیام/89004/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول