اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی خبر داد

قول مساعد شهرداری ارومیه برای تامین زمین مورد نیاز بیماران کلیوی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی از قول مساعد شهرداری ارومیه برای تامین زمین مورد نیاز بیماران کلیوی خبر داد و برای عملی شدن این وعده اظهار امیدواری کرد.

قول مساعد شهرداری ارومیه برای تامین زمین مورد نیاز بیماران کلیوی

حسن اشتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور شهردار ارومیه محمد حضرت‌پور در بیست و چهارم مهر ماه سال جاری تشکیل شد که در این نشست علل نیاز مبرم به این زمین و کاربردهای مختلف آن تبیین شده و به دنبال آن شهرداری ارومیه برای تامین این زمین قول همکاری داد.

وی با بیان اینکه در این نشست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه نیز شرکت داشت ادامه داد: دلایل لزوم تامین زمین و برنامه‌های انجمن به طور گسترده تشریح شد و در این جلسه از طرح‌های انجمن استقبال به عمل آمد لیکن امیدوار هستیم در آینده نزدیک در این راستا از سوی مسئولان ذی‌صلاح گام‌های بلندی برداشته شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال 1379 با رئیس شورای اسلامی وقت برای تامین یک زمین مذاکره کردیم ادامه داد: در این ملک مجتمعی مشتمل بر خوابگاه، آموزشگاه، آزمایشگاه و مرکز درمانی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه متراژ زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح حداکثر هزار مترمریع است افزود: چنانچه این زمین در اختیار انجمن قرار گیرد عرصه متعلق به شهرداری بوده و فقط در اعیانی برای بیماران زیرپوشش انجمن خدمات ارائه می‌دهیم که این خدمات اموری مانند اسکان، آزمایش‌های پیشگیری و ... را شامل می‌شود.

اشتری با اشاره به اینکه سه واحد مسکونی از املاک این انجمن را به طور رایگان در اختیار خانواده‌های بیماران کم‌بضاعت قرار داده‌ایم اظهار داشت: با مشارکت خیران سه واحد مسکونی خریداری شده و بدون پرداخت اجاره‌بها، حداکثر 2 سال در آنجا سکونت می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان، 18 مرکز همودیالیز وجود دارد، بیان داشت: در 15 شهرستان مرکز همودیالیز برای بیماران وجود دارد که چهار واحد آن در ارومیه است و بیماران در زمان‌های مشخصی برای انجام دیالیز به این مراکز مراجعه می‌کنند.

اشتری با بیان اینکه 957 بیمار دیالیز در مناطق مختلف استان وجود دارد اظهار داشت: 21 نفر بیمار ثفاقی نیز در منزل خود دیالیز می‌شوند و از خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/61002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول