اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

ضرب‌الاجل 10 روزه برای تعاونی‌های مسکن

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: برای تعاونی‌های مسکن مهر ضرب‌الاجل 10 روزه تعیین کردیم تا در خصوص مشارکت اعضا تعیین تکلیف کرده و نتیجه کار را به ما اعلام کنند.

ضرب‌الاجل 10 روزه برای تعاونی‌های مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر اردبیل اظهار داشت: با سفر به تمام شهرستان‌ها و دعوت از تعاونی‌ها و سرکشی به نحوه فعالیت آنها تمام موارد را صورت جلسه می‌کنیم تا ظرف 10 تا یک ماه آینده بتوانیم با بررسی مجدد این تعهدات حسن نیت تعاونی‌ها را در مشارکت با دولت در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی از انتخاب فرهنگ رحیمی به عنوان معاون بهره‌برداری و نظارت بر تعاونی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: روش کار ما در تمام شهرستان‌ها حضور فیزیکی در فرمانداری‌ها و دعوت از تعاونی‌هایی است که در کار آنها نقص و کوتاهی وجود دارد تا در کنار فرمانداران و مسئولان روند اجرایی پروژه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و نسبت به تعیین تکلیف و اتمام حجت با آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: به غیر از شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و کوثر در تمام شهرستان‌های استان این تعیین تکلیف و اتمام حجت صورت گرفته و مقرر شده اگر اعضای تعاونی ظرف 10 روز آورده تمام مراحل خود را پرداخت نکنند عضویتشان ملغی شود.

منوری گفت: ما در دو مورد پروژه 51 واحدی کوثر و 171 واحدی گرمی که بلاتکلیف مانده بود از پیمانکار خواستیم در مهلت 10 روزه نسبت به تعیین تکلیف اعضا اقدام کرده و واحدهای تکمیل شده را به متقاضیانی که همکاری خوبی را با تعاونی‌ها داشته و سهم‌شان را پرداخت کرده‌اند واگذار کند.

این مسئول از لغو قرارداد شرکت تعاونی 45 واحدی مسکن مهر جعفر‌آباد خبر داد و تاکید کرد: برای تعاونی 126 واحدی بیله‌سوار نیز مهلت تعیین کردیم تا در صورت نیاز افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان داشت:‌ هدف ما از این اقدامات تعیین تکلیف نهایی مسکن مهر و روشن شدن تکلیف انصرافی‌ها و غیر‌انصرافی‌هاست که در این زمینه باید همکاری و مساعدت نهادهای نظارتی را نیز شاهد باشیم.

منوری به برخی از مشکلات تعاونی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: همچنان تعاونی‌ها در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها بلاتکلیف و سرگردان هستند و معلوم نیست در اجرای این قانون چه ابزارهایی در حمایت از تعاونی‌ها لحاظ شده است.

وی از حل برخی از مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها خبر داد و تصریح کرد: قسمتی از معاونت‌ها اعمال شده ولی همچنان تعاونی‌ها با مشکل مالیات ارزش افزوده و نحوه پرداخت آن با مشکل مواجه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و مشکلات به وجود آمده در صدور پایان کارها را نیز یادآور شد و ادامه داد: قرار است با توافق کتبی مالک با تعاونی‌ها وضعیت موجود واحدها تایید شده و پایان کار موقت صادر شود.

منوری دیگر مشکل را افزایش دوران ناظرین به 48 ماه اعلام کرد و ابراز داشت: گاه در این پروسه مشکلاتی به وجود می‌آید که انتظار داریم با همکاری دستگا‌ه‌های ذیربط این معضلات نیز برطرف شود.

این مسئول عنوان کرد: برخی تعاونی‌ها نیز مشکل الزام رضایت همسر برای زنان سرپرست خانوار را مطرح می‌کنند که این مشکل نیز با کسب مجوز از مراجع قضایی برای ثبت اسناد به نام زنان سرپرست خانوار قابل حل است که امید می‌رود در این رابطه همراهی خوب مراجع قضایی را شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت:‌ ما به دلیل آنکه به مسکن مهر و تعاونی‌های فعال در این حوزه اعتقاد داریم در این سنگر با اعتقاد کامل در کنار سایر دستگاه‌ها هستیم تا این پروژه‌ها به سرانجام خوشایند برسند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول