اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اتمام ساخت 1.5 میلیون مسکن مهر تا پایان دولت دهم

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از اتمام 1.5 میلیون واحد مسکن مهر تا پایان دولت دهم خبر داد.

اتمام ساخت 1.5 میلیون مسکن مهر تا پایان دولت دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی نیکزاد دقایقی پیش در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: بین 1385 تا 90 در جمهوری اسلامی ایران 5.7 میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل شده است که طبق سرشماری نفوس مسکن سال 90 تعداد خانوار در سال 90 به 21.2 میلیون خانوار رسیده است در حالی که تعداد واحد مسکونی به 21.6 میلیون رسیده است و این اتفاقی تاریخی بود که برای اولین بار میزان واحد مسکونی از تعداد خانوار بیشتر است.

وی با اشاره به موضوع مسکن مهر افزود: تا اول سال 91 یک میلیون و 356 هزار واحد تکمیل و تحویل شده است و امسال نیز ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: 570 هزار واحد تاکنون افتتاح شده و ان‌شاء‌الله برای 6 ماهه اول 92 نیز 780 واحد دیگر تکمیل شده و ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی مسکن مهر تا پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد.

نیکزاد مسکن مهر را اقدامی انقلابی، اسلامی و انسانی دانست و اظهار داشت: اثر مسکن مهر در اقتصاد، اشتغال، در فعال کردن 120 رشته صنعتی مرتبط با ساختمان اثر بسزایی است و همچنین در راستای تسریع و تسهیل در امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده نیز تأثیرگذار است؛ در دولت نهم و دهم مقرر گردیده 256 هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی احداث شود که از این میان تاکنون 85 هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل داده شده و ساخت 120 هزار واحد نیز در دستور کار قرار دارد و امروز هم 14 هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود.

به گفته نیکزاد در 6 ماهه اول سال 92 نیز 51 هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز ساخته می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه متوسط ساخت آزادراه در دولت نهم و دهم 125 کیلومتر و در دولت هفتم و هشتم 65 کیلومتر بوده است، اذعان داشت: در شروع دولت نهم تنها یک هزار و 460 کیلومتر آزادراه وجود داشت ولی امروز شاهدیم که 17 هزار کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است و امروز هم با مشارکت آستان قدس و بانک ملی و 50 درصد دولت نیز 72 کیلومتر آزادراه در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول