اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

رسانه‌ها به متقاضیان مسکن مهر انگیزه مشارکت دهند/ افزایش قیمت مسکن مهر با نرم کشوری

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد مردم می‌توانیم نسبت به تکمیل و واگذاری مسکن مهر با آورده شخصی متقاضیان بسیار موفق عمل کنیم.

رسانه‌ها به متقاضیان مسکن مهر انگیزه مشارکت دهند/ افزایش قیمت مسکن مهر با نرم کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر و روستایی در اردبیل اظهار داشت: ما باید از توانمندی رسانه‌ها به ویژه مطبوعات محلی در اطلاع‌رسانی‌های شفاف با هدف اعتماد‌سازی در جلب مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن مهر استفاده کنیم و در یک تعامل مثبت بتوانیم کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در تکمیل واحدهای مسکن مهر اقبال نداشتن متقاضیان در پرداخت آورده اولیه و ثانویه است که به دلایل مختلف به نظر می‌رسد این اعتماد و اطمینان سلب شده که باید از رسانه‌ها در ترمیم و تقویت این حوزه استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: بدون آورده متقاضی دولت به تنهایی قادر نیست مساکن شهری و روستایی را تکمیل کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهد که کارشکنی‌های صورت گرفته در این زمینه نیز گاه روند اجرای پروژه را کند و بطئی می‌کند.

میرجعفریان شاهکار رسانه‌ها در ایجاد فضای اعتماد و امیدواری را خاطرنشان کرد و گفت: بزرگترین افتخار و ارزش کار رسانه‌ها در این است که روحیه امید و نشاط و اعتماد‌آفرینی در جامعه را تقویت کرده و ترویج دهد تا با حضور و مشارکت متقاضیان، مساکن مهر به سرعت تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

این مسئول از دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خواست با برقراری انشعاب نظیر برق زمینه امیدواری دیگر متقاضیان را فراهم آورند تا آنها با مشاهده حتی روشن بودن یک چراغ برق نیز امیدوار باشند که مسکن خود را به سرعت و در نهایت همدلی و همکاری تحویل می‌گیرند.

ماهانه 3 هزار واحد مسکن در اردبیل واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا ماهانه 3 هزار مسکن در این استان تکمیل و تحویل متقاضیان شود و نیازی هم نیست که حتما این واگذاری‌ها با تشریفات و مراسم خاصی همراه باشد بلکه همین که تعدادی از افراد بی‌خانمان صاحب سرپناه شده‌اند و از مشکلات اجاره‌نشینی رهایی یافته‌اند برای ما کافی است.

میرجعفریان عنوان کرد: ضرورت دارد این واگذاری‌ها تا پایان دولت دهم استمرار یابد تا بخش عظیمی از مساکن مهر تحویل متقاضیان شود.

وی به سراسری بودن ابلاغیه افزایش قیمت مسکن مهر مطابق با پیشرفت کار اشاره کرد و افزود: این افزایش قیمت شامل حال مجموعه‌های احداث شده و تکمیل شده نمی‌شود و رقم آن نیز در حدی است که برای واحدهای در حال احداث و متقاضیان آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ابراز داشت: مسئولان با بررسی دقیق سعی خواهند کرد این افزایش قیمت از نرم کشوری و منطقه‌ای تجاوز نکند و ضرورتی ندارد در بوق و کرنا کردن این مسائل مردم را نگران کنیم.

میرجعفریان از مدیران بانکی همچنین نظام مهندسی، شهرداری و ثبت اسناد خواست به سرعت امر تفکیک اعیانی و تقسیط بانکی واحدها را انجام دهند تا متقاضیان در گیر و دار مشکلات اسیر برخی ناملایمتی‌ها نشوند.

این مسئول از نظام مهندسی خواست تا با حل مشکل بیمه مسئولیت مهندسان ناظر در مسکن مهر را تمدید کرده تا افزایش قیمتی متوجه تولید مسکن نشود.

وی در پاسخ به برخی گله‌مندی شرکت‌های خدمات‌رسان نظیر آب و فاضلاب، برق و گاز گفت: ما در حد وسع و توان‌مان و با جذب اعتبارات سعی داریم پرداختی دستگاه‌های خدمات‌رسان را در اولویت قرار دهیم تا مشکلات آنها نیز به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرجعفریان در پایان اذعان داشت: نباید شیرینی خانه‌دار شدن مردم را با برخی نقص و کوتاهی در کار به کام مردم تلخ کنیم بلکه شایسته آن است با هدف‌گذاری صحیح کارها را به پیش ببریم.

انتهای پیام/62001/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول