اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خبر داد

تکمیل انشعاب گاز مسکن مهر در اولویت اصلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از اولویت واگذاری انشعاب و همچنین شبکه‌گذاری و علمک‌گذاری گاز در واحدهای مسکن مهر استان اردبیل خبر داد.

تکمیل انشعاب گاز مسکن مهر در اولویت اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر و روستایی در اردبیل با اشاره به برخی مشکلات در معابر و ریختن مصالح در مسیر حفاری‌ها اظهار داشت‌: این امر در لوله‌گذاری و علمک‌گذاری ما مشکل ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در پروژه مسکن مهر فرهنگیان اردبیل و پارس‌آباد در بخش علمک‌گذاری به دلیل نبود دیوار‌کشی مناسب با مشکل جدی روبه‌رو هستیم که ضرورت دارد این فرایند اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: شبکه لوله‌گذاری و انتقال خط گاز در پیله‌سحران هفته آینده تست شده و ما در پروژه نکونام نیز تزریق گاز را شاهد خواهیم بود اما انتظار داریم رقم پرداختی یک میلیارد تومان به شرکت گاز از بابت واگذاری انشعاب گاز به متقاضیان مسکن مهر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در سخنانی به مشکل صدور پایان کار و ضرورت توجه شهرداران و نظام مهندسی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی در گزارش پنج مرحله‌ای خود باید در گذر از مرحله سوم زمینه‌ای را فراهم آورد تا شهرداری پایان کار موقت را صادر کند.

شهرام باباخانی ادامه داد: صدور پایان کار موقت به منزله پایان تعهدات نظارتی مهندسان نیست بلکه این امر با هدف سرعت دادن به صدور دفترچه فروش اقساطی از سوی بانک‌ها است.

وی همچنین خواستار تمدید مهلت حضور ناظران و مهندسان نظام مهندسی تا اتمام مسکن مهر شد و یادآور شد: در این زمینه برخی نگرانی‌ها باید برطرف شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این جلسه بحث تفکیک پایان کار را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما هم ضوابط مرحله پایان کار و هم اتمام عملیات را مدنظر داریم.

فرید صالحی بیان داشت: در صدور پایان کار موقت نظارت بر نصب آسانسور و پکیچ در واحدهای مسکن مهر نادیده گرفته شده اما در صدور پایان کار قطعی این امر مورد نظارت و دقت است.

وی با اعلام اینکه نظام مهندسی در تمام حوزه‌ها برای ارائه خدمات به مسکن مهر 50 درصد تخفیف داده است، تاکید کرد: تمدید مهلت حضور مهندسان در تعهد مسکن مهر منوط به پذیرش بیمه مسئولیتی است که پیش از این برای آن محدودیت‌هایی به وجود آمده است.

یکی از مسئولان بانک مسکن نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت صدور پایان کار و تفکیک اعیانی واحدهای مسکن مهر اعلام کرد که این کار سبب می‌شود تا ما در صدور دفترچه اقساط بانکی برای صاحبان مسکن مهر دچار مشکل نشویم که شایسته است تمدید سررسید مشارکت‌ها نیز با شرایط و ویژگی خاص مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از مدیران و روسای تعاونی‌های مسکن مهر نیز در سخنانی مشکلات و معضلات خود نظیر بالا بودن سود دوران مشارکت بانک ملی با رقم 21 درصد، ضرورت افزایش وام مسکن تا 25 میلیون تومان، افت فشار گاز در برخی از شهرک‌های مسکن مهر، نبود روشنایی معابر و نقص در آماده‌سازی معابر را اعلام کرده و خواستار اعمال نرخ سود تسهیلات مسکن مهر تا سقف هفت درصد در مرکز استان و چهار درصد در سایر شهرستان‌ها شدند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول