اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مسکن مهر خراسان‌رضوی در برخی مناطق مشکل کاربری دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای پروژه مسکن مهر از نظر کاربری مکانی دچار مشکل است زیرا این پروژه در زمینه تاسیسات فاضلاب در مکان مناسبی واقع نشده است.

مسکن مهر خراسان‌رضوی در برخی مناطق مشکل کاربری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در نخستین جلسه خود با شورای فنی استان در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: شاخص‌های تعدیل در پروژه‌ها بر اساس مترمکعب است و هرگونه تغییر در این زمینه باید از مرکز صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: امروز نظام مهندسی بهترین و گسترده‌ترین ظرفیت نظارتی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین پروژه‌های پیمانی از نظر ماهیت باید مورد بررسی بیشتر و دقیق‌تری باشند.

فروزان‌مهر افزود: برای همه موارد نمی‌توان نسخه یکسان پیچید، باید با توجه به تنوع پروژه‌ها از نیروهای مجرب در سازمان نظام مهندسی بهره‌مند شویم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مدل ارزیابی توسط سازمان نظارتی نظام مهندسی ادامه داد: کیفیت پروژه، نحوه اجرا، درصد تحقق، پیشرفت فیزیکی و اعتبار پروژه از جمله مواردی است که توانسته میانگین وزنی را بررسی کند.

وی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌هایی که تاکنون در استان مورد ارزیابی قرار گرفته است مثبت ارزیابی می‌شود و شورای فنی استان نیز باید بیش از پیش رویکرد تخصصی را مدنظر داشته باشد.

فروزان‌مهر خاطر نشان کرد: برای ارزش‌یابی و بررسی کارکرد، بازدید از پروژه‌های عمرانی به‌صورت ادواری صورت می‌گیرد؛این در حالی است که مهندسی ارزش‌ها در کل کشور هنوز به درستی نهادینه نشده است.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: مهندسی ارزش بهترین روشی است که می‌تواند ما را در مسیرهای مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

وی اظهار کرد:باید توجه ویژه‌ای در مورد مصالح ساختمانی صورت گیرد؛ یعنی بانک اطلاعاتی کاملی در مورد این مصالح تهیه شود تا برای پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده بهتر قرار بگیرد.

فروزان‌مهر تاکید کرد: باید اجرای پروژه‌ها به‌صورت پیمانی در دستور کار قرار گیرد این موضوع می‌تواند زمینه رقابت بین پیمان‌کاران و عوامل ساخت و ساز را فراهم کند؛ البته سبب کاهش هزینه نیز می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود:مبنای تشخیص اعتبار باید گزارش نظارت فنی و برنامه باشد این در حالی است که پروژه‌هایی که دارای تاخیر است امتیاز منفی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروزه شاهد اجرای پروژه‌هایی هستیم که ملاحظات خاصی از نظر زیست محیطی، فنی مهندسی، مالی و پدافند غیرعامل در مورد آنها صورت نگرفته است.

فروزان‌مهر خاطر نشان کرد:اجرای پروژه مسکن مهر از نظر کاربری مکانی در برخی از مناطق مشهد دچار مشکل است؛ زیرا این پروژه در زمینه تاسیسات فاضلاب در مکان مناسبی واقع نشده است.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد:باید زیرساخت‌ها، هزینه‌های مورد نیاز و مکان‌یابی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مورد بررسی دقیق‌تر واقع شود.

وی در مورد مکان‌یابی دقیق برای اجرای پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: 20 هزار کلاس درس بدون استفاده در سطح کشور وجود دارد که دلیل آن نبود مطالعات دقیق در مکان‌یابی اجرای پروژه‌ها است.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول