اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف:

بخش جلگه ماژان دومین بخش وسیع خراسان‌جنوبی است

خبرگزاری فارس: بخش جلگه ماژان با 10 هزار کیلومتر مربع وسعت، بعد از بخش مرکزی نهبندان دومین بخش وسیع خراسان‌جنوبی است.

بخش جلگه ماژان دومین بخش وسیع خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی فرد عصر امروز در مراسم افتتاح بخشداری بخش جلگه ماژان و معرفی بخشدار این بخش اظهار کرد: به منظور ارتقای بخش خوسف به شهرستان و دهستان جلگه ماژان به بخش باید از زحمات و پیگیری‌های رئیس جمهور و استاندار خراسان‌جنوبی تشکر کرد.

وی با بیان اینکه به منظور خدمت‌رسانی بهتر و سریعتر باید تمامی ادارات کل استان ادارات مربوطه را در شهرستان خوسف و بخش جلگه ماژان تأسیس و راه‌اندازی کنند، تصریح کرد: این شهرستان و بخش محروم بیش از پیش نیازمند حمایت و توجه مسئولان استانی و کشوری است.

فرماندار خوسف، میزان جمعیت بخش جلگه ماژان این شهرستان را 10 هزار و 928 نفر در قالب 3 هزار و 447 خانوار عنوان کرد و افزود: این بخش دارای 400 روستا و پارچه آبادی است.

فرجامی‌فرد ادامه داد: 164 روستا و آبادی این بخش دارای سکنه هستند و بخش جلگه ماژان 52 شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

وی اظهار کرد: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار بخش جلگه ماژان نیز 53 روستا است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه این بخش دارای 10 هزار کیلومتر مربع وسعت است، گفت: بخش جلگه ماژان بعد از بخش مرکزی نهبندان و دومین بخش وسیع خراسان‌جنوبی به شمار می‌رود.

فرجامی‌فرد یادآور شد: این بخش دارای تعداد 250 خانوار عشایری است و تعداد 24 اثر تاریخی ثبت شده دارد.

وی مهم‌ترین محور توسعه بخش جلگه ماژان را کشاورزی و دامداری دانست و تصریح کرد: این بخش از وجود معادن زیاد و غنی بهره‌مند است و بزرگترین معدن مس در روستای قلعه‌زری این بخش واقع شده است.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه دشت ماژان یکی از دشت‌های مستعد برای توسعه بخش کشاورزی در این منطقه محسوب می‌شود، ادامه داد: روستای گل این بخش دارای محصول استراتژیک زعفران است.

فرجامی‌فرد افزود: مدرسه علمیه روستای گل بخش جلگه ماژان 400 سال قدمت دارد و قدمت مسجد جامع این روستا به سال 1191 هجری بر می‌گردد.

انتهای پیام/69003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول