اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج محقق می‌شود

اجرای 100 برنامه فرهنگی و مذهبی در خوسف

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران خوسف از برگزاری و اجرای بیش از 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

اجرای 100 برنامه فرهنگی و مذهبی در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی نقی‌زاده در جمع مدیران شهرستان خوسف اظهار کرد: در کربلا صحنه‌ای رقم خورد که سبب احیا و بقای اسلام شد.

وی ادامه داد: امروز برای تثبیت و ماندگاری اسلام و انقلاب باید شیوه و منش حسینی و عاشورایی را پیشه کنیم و پیام‌های قیام کربلا را بیش از پیش در زندگی خود پیاده سازیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران خوسف، پایه و اساس قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: این فریضه واجب الهی باید در جامعه اسلامی مورد ترویج و تبیین قرار گیرد تا سلامتی اجتماع و نظام اسلامی را همیشه پایدار سازد.

نقی‌زاده با بیان اینکه در روایات و احادیث دینی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید فراوان شده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فاکتورهای تعالی و به کمال رسیدن انسان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه "بسیج امتداد عاشورا" به عنوان شعار محوری هفته بسیج امسال است،‌ گفت: همانند سال‌های گذشته تمامی برنامه‌های هفته بسیج این شهرستان با رویکرد معنوی و فرهنگی برگزار می‌شود و قرار گرفتن این هفته در ماه محرم نیز خود به خود سمت و سوی برنامه‌های بسیج را مذهبی کرده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید چمران خوسف ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام‌جمعه، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری همه روزه زیارت عاشورا در ادارات شهرستان، همایش شیرخوارگان حسینی در روستای خور، نشت‌های سیاسی، سرکشی از خانواده شهدا، حرکت و شرکت هیئت‌های دانش‌آموزی در عزاداری‌های محرم و ده‌ها برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دیگر از اهم برنامه‌های این شهرستان در هفته بسیج است.

*وجود 50 هیئت دانش‌آموزی در خوسف

مسئول بسیج دانش‌آموزی خوسف اظهار کرد: هم‌اکنون تمامی دانش‌آموزان این شهرستان در پایگاه‌های مقاومت بسیج عضو هستند و دیگر در این شهرستان دانش‌آموز غیر بسیجی وجود ندارد.

محمد خدابخشی یادآور شد: تمامی برنامه‌های هفته بسیج به مدارس سطح شهرستان به منظور اجرایی شدن ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 50 هیئت عزاداری دانش‌آموزی در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: در این هفته این هیئت‌ها در عزاداری‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول