اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت؛

افتتاح مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه‌ای شهر خوسف

خبرگزاری فارس: با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه‌ای شهر خوسف افتتاح شد.

افتتاح مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه‌ای شهر خوسف
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خراشادی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای شهر خوسف با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کوتاهی در زمینه تعهدات آموزشی صورت نگرفته است، اظهار داشت: مسئله آموزش در فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است.
وی ادامه داد: شیوه‌های آموزشی در این مراکز به صورت ثابت، سیار شهری، آموزش در روستاها، آموزش ضمن کار، آموزش اصناف، در کنار دانشگاه و آموزش در زندان است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: به منظور تحقق فرمان جهاد اقتصادی و دستیابی به آرمان‌های مورد نظر، نیروی انسانی ماهر و توانمند نقش قابل ملاحظه‌ای ایفا میکند و حرکت در این مسیر تا حد زیادی معطوف به تجهیز افراد به آخرین مفاهیم مرتبط با دانش حرفه‌ای و مهارت‌آموزی است.
خراشادی‌زاده تصریح کرد: توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.
وی محور برنامه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای استان را شامل سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات اعلام کرد و گفت: برنامه‌های آموزش در دو بخش مراکز دولتی و غیر دولتی برگزار میشود که باید به این نکته مهم توجه داشت.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مورد مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه‌ای شهر خوسف نیز افزود: مساحت کل این مرکز 9 هزار و 800 متر مربع بوده و زیربنای آن یک‌هزار و 200 متر مربع که از این مقدار 200 متر مربع فضای اداری و رفاهی و هزار متر مربع آموزشی است.
خراشادی‌زاده اعتبارات عمرانی هزینه شده این مرکز را 8 هزار و 416 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: محل اعتبارات این مرکز استانی و ملی بوده و اعتبار تجهیز مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه‌ای 900 میلیون ریال است.
وی پروژه‌های هفته دولت اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی را بسیار زیاد دانست و افزود: افتتاح مرکز دو منظوره آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ولی‌زاده خضری با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 41 میلیون ریال و احداث ساختمان مرکز خواهران در محوطه مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای شهرستان نهبندان با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 416 میلیون ریال از پروژه‌های مهم فنی و حرفه‌ای استان است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه دیگر برای تجهیز ساختمان‌های فنی و حرفه‌ای استان برنامه‌ای وجود ندارد، گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 400 هزار تومان از مرکز برای تجهیز ساختمان‌های فنی و حرفه‌ای اعتبار دریافت کرده‌ایم.
خراشادی‌زاده بحث اطلاع‌رسانی در مورد مهارت‌آموزی در فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید برای آشنایی بیشتر مردم و جوانان اطلاع‌رسانی خوبی در مورد بحث مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول