اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف:

بخش کشاورزی یکی از موئلفه‌های تولید ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار خوسف بخش کشاورزی را محور توسعه این شهرستان دانست و گفت: بخش کشاورزی یکی از موئلفه‌های تولید ملی است.

بخش کشاورزی یکی از موئلفه‌های تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی‌فرد عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان خوسف و مدیران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان خوسف در بخش کشاورزی و دامپروری دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی است که باید با تلاش و تامین زیرساخت‌های لازم زمینه توسعه بخش کشاورزی و شهرستان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و آبیاری باید در بخش کشاورزی این شهرستان فرهنگ‌سازی و مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار خوسف با بیان این اینکه بخش کشاورزی تنها کاشت و برداشت گندم و جو نیست، تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید توسعه باغداری و کاشت محصولات مقاوم در برابر کم آبی و استراتژیک را در دستور کار قرار دهیم.

فرجامی‌فرد افزود: هم‌اکنون در شهرستان خوسف روزانه 20 تن شیر تولید می‌شود و این مهم خود یک مزیت و فرصت به منظور اشغالزایی و درآمدزایی برای کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: باید نگاه‌ها به بخش کشاورزی تغییر پیدا کند چرا که بخش کشاورزی محور توسعه استان و شهرستان است و یکی از موئلفه‌های تولید ملی است.

فرماندار خوسف گفت: نامگذاری‌های چند سال گذشته از طرف مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توجه به اقتصاد مقاومتی بیانگر آن است که باید مشارکت مردم مباحث اقتصادی را محکم کنیم و در راستای خودکفایی اقتصادی به طور جهادی تلاش کنیم.

فرجامی‌فرد یادآور شد: جهاد اقتصادی در تمامی زمینه‌ها به معنای استفاده بهینه از منابع، جلوگیری از اسراف، صرفه‌جویی و پیوند معنویت با امور‌ مختلف است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به دیار پرورش گل نرگس معروف است، تصریح کرد: خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور در زمینه تولید گل نرگس را دارا است اما در زمینه کیفیت تولید گل نرگس در مقام نخست بین استان‌های کشور قرار دارد و این محصول را به نقاط مختلف کشور صادر می‌کند.

فرماندار خوسف افزود: از هشت شرکت سهامی زراعی تشکیل شده در خراسان جنوبی یک شرکت سهامی زراعی در شهرستان خوسف تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول