اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف خواستار شد

استقرار ادارات در شهرستان تازه تاسیس خوسف

خبرگزاری فارس: فرماندار خوسف خواستار استقرار ادارات در این شهرستان تازه تاسیس شد.

استقرار ادارات در شهرستان تازه تاسیس خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی‌فر ظهر امروز در شورای اداری شهرستان خوسف ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون پاک شهیدان و ایثارگری‌های رزمندگان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای 16 هزار و 29 کیلومتر وسعت است، تصریح کرد: این شهرستان 16.8 درصد از مساحت خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده و دومین شهرستان استان به لحاظ وسعت است.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در بخش‌های کشاورزی، خدماتی، گردشگری، صنعتی و معدنی برخوردار است، ادامه داد: استعدادهای بالقوه و ارزشمند این شهرستان نیاز به توجه و حمایت بیشتر تمامی مسئولان شهرستان و خراسان جنوبی دارد.

فرجامی‌فرد بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه شهرستان خوسف عنوان کرد و افزود: در بخش کشاورزی قابلیت‌های خوبی از قبیل دشت‌های ماژان و سیب‌چاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 250 نفر شتر در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: در بحث دام سبک و سنگین خوسف دارای ظرفیت‌های فراوانی است که توجه به آنها وضعیت اقتصادی و اشتغال این منطقه را بهبود می‌بخشد.

فرماندار خوسف از وجود ظرفیت‌های مناسب در بخش صنعت و معدن در این شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف یک ناحیه صنعتی، معادن غنی از قبیل معدن مس قلعه‌زری و معادن در دست استخراج وجود دارد.

فرجامی‌فرد اضافه کرد: با توجه به وجود این همه ظرفیت و استعداد در بخش صنعت و معدن باید اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری و دامپزشکی در این شهرستان با حمایت و همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

فرماندار خوسف به صنعت توریسم و گردشگری در این شهرستان به عنوان یک ظرفیت اشاره کرد و افزود: وجود آرامگاه ابن حسام خوسفی، منطقه گردشگری آبگرم لوت، محور مواصلاتی خراسان جنوبی به چند استان، بافت‌های تاریخی و صنایع دستی این شهرستان سبب شده است تا گردشگران و توریست‌های زیادی همه ساله به این منطقه سفر کنند لذا توجه و تقویت این زیرساخت‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

فرجامی‌فرد ادامه داد: با توجه به شاخص‌های گردشگری، توریستی و صنایع دستی در خوسف خواستار ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم.

وی اظهار کرد: شهرستان خوسف محل اتصال خراسان جنوبی به استان‌های کرمان، اصفهان و یزد بوده و در پیشانی در کنار محور ترانزیتی این استان قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان خوسف گفت: با توجه به ساخت یک‌هزار و 350 واحد مسکونی طرح مسکن مهر در این شهرستان خواستار راه‌اندازی اداره راه ‌و شهرسازی خوسف هستیم.

فرجامی‌فر یادآور شد: شرایط شهرستان خوسف به لحاظ ظرفیت‌های بالقوه در وضعیت خوب و آماده پیشرفت و توسعه است و در این راستا همکاری تمامی مسئولان و مدیران کل استانی موثر واقع می‌شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ تامین امکانات و تجهیز ادارات این شهرستان از مدیران کل درخواست مساعدت داریم و از ادارات کل استانی می‌خواهیم نیروهای بومی شهرستان و افراد با‌تجربه را برای خدمت‌رسانی به مردم خوسف انتخاب کنند.

در ادامه این جلسه عبدالحسین سورگی، مهدی شفائی و مهدی یوسفی به ترتیب به عنوان رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف معرفی شدند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول