اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

استقلال نظام در سایه اقتدار علمی حاصل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: استقلال نظام جمهوری اسلامی در سایه اقتدار علمی حاصل می‌شود.

استقلال نظام در سایه اقتدار علمی حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری‌زنجانی دوشنبه‌شب در یادواره 34 شهید دانشجوی استان زنجان، اظهار کرد: استقلال علمی کشور در سایه توجه به علم حاصل می‌شود که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در این زمینه پیشگام است.

وی خودباوری را موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: دانشجویان باید روحیه خودباوری را در خود تقویت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه باید به داشته‌های نظام جمهوری اسلامی افتخار کنیم، افزود: خودباوری موجب شکوفایی استعدادهای جامعه می‌شود.

وی اعتبار، عظمت و شکوه و جلال کشور را مدیون خون شهدا دانست و افزود: باید با پاسداشت خون شهدا، درخت تنومند انقلاب اسلامی را تنومندتر کرد.

سروری تدفین شهدا در دانشگاه‌ها را موجب افزایش اعتبار و شرافت دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها با حضور شهدای گمنام اعتبار و شرافت می‌یابند.

وی اعزام کاروان‌های راهیان نور را از اقدامات ارزشمند نظام برشمرد و افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور از اقدامات تاثیرگذار به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به توطئه‌های دشمنان در 33 سال گذشته خاطرنشان کرد:‌ دشمن از هر فرصتی برای توطئه علیه نظام استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای کودتای نوژه تاکنون توطئه‌های مختلفی علیه نظام شده است، افزود: فتنه 88 از اقدامات اخیر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

*افزایش بصیرت دانشجویان موجب بیمه شدن انقلاب می‌شود

سروری بصیرت‌افزایی در جامعه به ویژه قشر جوان را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت:‌ بصیرت‌افزایی در جامعه به ویژه جوانان، موجب بیمه شدن انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی افتخار و اعتباری در جهان است که هیچ‌گاه از درخشندگی آن کاسته نمی‌شود، افزود: انقلاب اسلامی در تاریخ جهان ماندگار مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت تفکر و تدبر در تجربه گذشته کشور از سوی دانشجویان تاکید کرد و افزود: دانشجویان باید با آنچه در کشور اتفاق افتاده است، آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید بداند که یک‌هزار و 500 سال قبل بسیاری از کشورهای منطقه متعلق به ایران بوده است، افزود: دانشجو باید بداند محمود افغان با حمایت بدوی‌ها سلطنت صفویه را در ایران سرنگون کرده است.

سروری با اشاره به اینکه باید دانشجو با این موضوع که در طول جنگ جهانی اول و دوم با وجود بی‌طرفی ایران، 40 درصد مردم کشور در این جنگ‌ها کشته می‌شوند، آشنا شود، افزود: تاریخ گذشته کشور ایران برای دانشجویان باید بازگو شود.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال دوران دفاع مقدس، 21 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، افزود: جنگ با 12 درصد اعتبارات کشور اداره می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس با حداقل‌ها به مقابله با دشمن رفتند، افزود: دوران دفاع مقدس با اقدامات عالمانه و شجاعانه امام راحل اداره شده است.

وی با بیان اینکه باید به دوران پر افتخار دوران دفاع مقدس بالید، افزود: انقلاب اسلامی همواره در ذهن تاریخ مانده و باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/73003/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول