اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران:

نظام جامع پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظام جامع پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران تدوین می‌شود.

نظام جامع پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های در دست تدوین معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها نظام جامع پژوهش است که مرکب از هفت خرده ‌نظام شامل خرده نظام علمی،‌ مدیریت، منابع، برنامه‌ای، استاندارد و کنترل کیفیت، تیپ‌بندی و قطب‌بندی و‌ ارزیابی و بازخوردگیری می‌شود.

وی گفت: نسخه اولیه این طرح برای بررسی‌های کلان و اصلی در مراجع ذیربط در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال تدوین است که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد و از سال تحصیلی آینده، حوزه‌های علمیه خواهران واجد نظام جامع پژوهش باشند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران یکی از محورهای اصلی نظام تعلیم و تربیت اسلامی را نظام بینشی آن قلمداد کرد و افزود: مقدمات تدوین این نظام در حال تدوین است و مطالعات اولیه آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این نظام به نظام علمی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران رویکرد پژوهشی خواهد داد، تصریح کرد: پیش‌نویس نظام بینشی حوزه‌های علمیه خواهران در حال آماده‌سازی است.

حجت‌الاسلام حصاری قطب‌بندی پژوهشی مناطق مختلف کشور را یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و افزود: این کار بعد از تیپ‌بندی پژوهشی مناطق مختلف انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان‌های مختلف کشور باید ظرفیت‌سنجی و ظرفیت‌یابی شوند، گفت: مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران کشور نیازمند یک فضای رقابتی هستند که لازمه آن ظرفیت‌یابی است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: با قطب‌بندی پژوهشی، ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود و قابلیت‌های علمی مدارس و مدیریت‌های استانی به‌روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول