اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی:

نظام ملی مهارت در دانشگاه‌های علمی کاربردی نهادینه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی گفت: نظام ملی مهارت به سبب مهارت‌افزایی در مشاغل در دانشگاه‌های علمی کاربردی نهادینه می‌شود.

نظام ملی مهارت در دانشگاه‌های علمی کاربردی نهادینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ محمدامین ترابی‌زاده صبح امروز در نشست خبری دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی در اتاق جلسات مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: از اهداف دانشگاه علمی کاربردی کم‌رنگ کردن محفوظات علمی و نظری و پررنگ کردن دروس عملی و تجربی در دانشگاه‌‌ها است که با مهارت‌افزایی در رشته‌های این دانشگاه منجر به جذب سریع دانشجویان در بازار کار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر اقدام کنند زیرا مدارک دانشگاه علمی کاربردی مورد قبول دانشگاه‌های خارج از کشور نیز است.

معاون دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی افزود: سیستم آموزشی کشور باید به جایی برسد که حتی کارگران ساختمانی تنها با صدور مجوز بتوانند کار کنند و باید مجوز کار عملی داشته باشند.

ترابی‌زاده عنوان کرد: برخی از آموزش‌های شغل‌های مختلف را سازمان فنی‌وحرفه‌‌ای به عهده دارد اما زمانی که بالاتر از سطح دیپلم است دانشگاه جامع علمی کاربردی عهده‌دار است.

وی بیان کرد: مؤسسات آموزش عالی آزاد از چند ماه اخیر به دانشگاه جامع علمی کاربردی پیوسته است و زیر نظر این دانشگاه فعالیت می‌کنند که در این راستا تمامی مؤسسات آموزش عالی آزاد باید از دانشگاه علمی کاربردی مجوز بگیرند و با پذیرش ایجاد تک پودمان منجر به مدارک مقطع‌دار شوند.

معاون دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بلندمدت دانشگاه علمی کاربردی احداث دانشکده‌ در کنار کارخانجاتی است که نیاز به ارتقای سطح دانش کارمندان خود دارند.

ترابی‌زاده تاکید کرد: در راستای تمامی مشاغلی که نیاز به تخصص دارند نظام صلاحیت حرفه‌ای تصویب شده‌ است و گام بزرگی در آموزش‌های تخصصی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه از نکاتی که در نظام آموزش مهارتی مصوب شده ورود دروس جدید در دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی است ادامه داد: یکی از دروس ارائه شده، واحد کاربینی در ترم اول مقطع کاردانی است که یک واحد عملی به مدت 32 ساعت با رویکرد آشنایی با محیط کار برای دانشجو است.

معاون دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی با اشاره به اهداف واحد کاربینی اظهار کرد: آشنایی با مشاغلی که رشته مورد نظر می‌تواند احراز کند، آشنایی با محیط واقعی کار، روند جریان کار و فعالیت‌هایی که منجر به تولید و ارائه خدمات می‌شود و آشنایی با موضوعات مسائل شغلی و سختی کار از رسالت این واحد درسی در دانشگاه علمی کاربردی است.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول