مصطفی صولتی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با نقش آموزش و پرورش در پیشرفت فرهنگی جامعه اظهار داشت: آموزش و پرورش در پیشرفت فرهنگی جامعه نقش زیربنایی دارد بنابراین اصلیترین و ریشهایترین آموزههای فرهنگی در این نهاد باید به همه افراد جامعه منتقل شود تا نتیجه مطلوب و مورد انتظار قابلیت ظهور و بروز یابد.
این مسئول افزود: تحقق کار فرهنگی، محصول فرهنگی و شهروند فرهنگی بدون در نظر گرفتن نقش کلیدی آموزش و پرورش کاری بس دشوار است.
صولتی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای آن عده از دانشآموزان که فطرتاً گرایش و علاقه به قرآن دارند تا حد زیادی توانسته نقش جذبکننده و تربیتی داشته باشد.
وی با اشاره به وجود برخی دانشآموزان که به صورت فردی یا خانوادگی پیش زمینه تربیت قرآنی ندارند، گفت: تعلیم معارف الهی به این گونه افراد نیازمند برنامهریزی کارشناسانه و تخصصی با رویکرد مدبرانه است.
مسئول کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تخصص در تدریس قرآن کریم در شرایط کنونی را از دو جنبه مورد بررسی قرار داد و بیان داشت: جنبه فنی و هنری قرائت قرآن کریم در ابتدا و سپس جنبه معنایی و مفهوم قرآن کریم از موارد قابل تأمل در این زمینه است.
این مسئول ادامه داد: بهرهگیری از پتانسیل و تجربه مربیان مؤسسات قرآنی میتواند موجب افزایش بهرهوری در مقوله آموزش قرآن در آموزش و پرورش باشد.
صولتی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش نهضت قرآنآموزی و جذب هر چه بیشتر جوانان به سوی قرآن عنوان کرد: نیاز امروز جامعه تلاش عمقی، وسیع و همه جانبه در راستای افزایش قرآنآموزان را میطلبد که این امر نیازمند همکاری هر چه بیشتر نهادهای مختلف است.
وی در ارتباط با راهکارهای مقابله اصولی با جنگ نرم و تهدیدات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان داشت: ایجاد ارتباط عمیق علمی و دینی میان روحانیان و اقشار مختلف قرآنآموزان یکی از این راهکارهاست که به وسیله بهرهگیری از معارف قرآنی و سنت نبوی امکانپذیر است.
مسئول کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تأکید بر انجام اقدامات مؤثر در ترویج فرهنگ قرآنی و اصول مدیریت دینی میان دانشآموزان متذکر شد: شناخت جامع و کامل از تمام جنبههای روحی و جسمی دانشآموز ایرانی در نقاط مختلف جغرافیایی و فرهنگی، برنامهریزی اصولی و کیفی با توجه به ابعاد شناخته شده و همچنین استفاده از تمام روشهایی که منجر به ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان میشود از اقدامات مفیدی است که میتوان در اجرای برنامهها و تغییرات اساسی در بدنه مدیریت آموزشی فرهنگی کشور انجام داد.
انتهای پیام/61012/ن/د1000