اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارزیابی مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی:

دانشگاه علمی کاربردی مشکل صنعت را بهبود بخشیده است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارزیابی مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی خراسان‌رضوی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد مشکل صنعت و دانشگاه را بهبود بخشیده است.

دانشگاه علمی کاربردی مشکل صنعت را بهبود بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید علی قادری صبح امروز در نشست خبری دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی در اتاق جلسات مرکز دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از تحولاتی که در سال‌های گذشته در دانشگاه‌های علمی کاربردی صورت گرفته برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و تک پودمان است.

وی ادامه داد: بعد از واگذاری مؤسسات آموزش عالی آزاد به دانشگاه جامع علمی کاربردی که اغلب اهداف برگزاری دوره‌های کوتاه مدت را به شکل تک‌درس دارند این امکان به برخی استان‌ها داده شد تا بتوانند دوره‌های کوتاه‌مدت و تک پودمان‌های مهارتی را به صورت تخصصی و بر اساس نیاز استان برگزار کنند.

وی با تاکید بر نیاز صنعت و کشاورزی در ایجاد رشته‌های تخصصی و تجربی در جامعه ادامه داد: اغلب رشته‌هایی که در دانشگاه‌های علمی کاربردی هستند بر اساس نیاز واقعی جامعه به وجود آمده‌اند و نسبت به رشته‌های دانشگاه‌های دولتی و آزاد تخصصی‌تر است.

قادری با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی مشکل صنعت و دانشگاه را رفع کرده است خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند رشته‌هایی که مورد نیاز صنعت و خدمات اجتماعی و کشاورزی است را در قالب دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت که زمان زیادی را صرف نمی‌کند برای متقاضیان و کارمندان کارخانه‌ها برگزار کنند.

کارشناس ارزیابی مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی خراسان‌رضوی عنوان کرد: با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در جامعه در توسعه آموزش مهارتی گام بزرگی برداشته شده و در حوزه مشاغل افراد با تخصص بیشتری ورود پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد در 3 مرکز علمی کاربردی خراسان‌رضوی افزود: برگزاری دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای ارشد برای نخستین‌بار در 9 رشته در دو گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی و دوره‌های مهندسی فناوری ارشد در 27 رشته، در دو گروه صنعت و کشاورزی انجام می‌شود که پذیرش این دوره‌ها برای 26 مرکز آموزش علمی کاربردی در 11 استان کشور انجام می‌شود.

قادری عنوان کرد: محور دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز روز جامعه است و فعالیت دانشجویان تنها کار بر روی پروژه‌ای است که رشته مورد نظر تعریف کرده است.

انتهای پیام/70004/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول